NAGRODZONO POLSKICH UBEZPIECZYCIELI

Tomasz Brzeziński
28-10-1999, 00:00

NAGRODZONO POLSKICH UBEZPIECZYCIELI

I Gala Nagrody Polskich Ubezpieczeń w Teatrze Narodowym

Poniedziałkowa I Gala Nagrody Polskich Ubezpieczeń miała być w założeniu organizatorów podsumowaniem 10-letniego okresu kształtowania wolnego rynku ubezpieczeniowego w Polsce. Jury uhonorowało Nagrodą Polskich Ubezpieczeń potentatów rynku: PZU, TUnŻ Nationale-Nederlanden Polska oraz siostrzane spółki TU Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska.

Środowisko polskich ubezpieczeniowców doczekało się w końcu własnej nagrody branżowej. Jednakże jurorzy pierwszej edycji Złotych Laurów — Nagrody Polskich Ubezpieczeń zdecydowali się uhonorować krajowych ubezpieczycieli zaledwie w trzech kategoriach. To niewiele, jak na podsumowanie 10 lat funkcjonowania tej branży w warunkach wolnorynkowych.

Bez kontrowersji

Zwycięzcą w kategorii „najlepsze towarzystwo ubezpieczeń majątkowych” okazał się PZU, który doceniono za „największy postęp dokonany w ciągu roku, dobre wyniki finansowe i jakość informacji finansowych oraz szeroką gamę produktów”. TUnŻ Nationale-Nederlanden Polska nagrodzono Złotym Laurem w kategorii „najlepsze towarzystwo ubezpieczeń na życie” za „najbardziej przemyślaną i doskonale zrealizowaną strategię firmy, utrzymywanie wysokiej jakości produktów i wysoki poziom profesjonalizmu oraz konsekwentny wzrost”. W kategorii „najlepsza kampania marketingowa” jury nagrodziło siostrzane spółki TU Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska za „przeprowadzenie bardzo konsekwentnych kampanii marketingowych o ogólnopolskim i regionalnym zasięgu, które odwoływały się do rzeczywistych problemów konsumenta”.

Liczni nieobecni

Aż w trzech kategoriach konkursowych: „najlepsza sieć sprzedaży”, „broker roku” oraz „najlepsza współpraca z mediami” jury nie przyznało pierwszej nagrody. Przedstawiciele nominowanych firm opuścili galę jedynie z wyróżnieniami bądź dyplomami za uczestnictwo. Powodów było kilka. Oceniający powoływali się na m.in. na wyrównany poziom (brokerzy), ale wytknęli także firmom, że nie wyróżniają się w sposób znaczący (współpraca z mediami) bądź też mają jeszcze wiele do zrobienia (sieć).

Trzeba przyznać, że wypełniona gośćmi w dwóch trzecich sala Teatru Wielkiego, przyjęła to ze zrozumieniem. Zastanawia jednak, dlaczego środowisko ubezpieczeniowe było reprezentowane na gali tak skromnie. W wielu przypadkach towarzystwa (nawet te największe) ograniczyły się do oddelegowania rzeczników prasowych, a część szacownych gości opuściła galę zaraz po zakończeniu części oficjalnej.

LAURY ROZDANE: Mimo organizacyjnych potknięć galę w Teatrze Narodowym należy uznać za udaną. Pokonane TU Winterthur Życie (po lewej prezes Bernard Retali) oraz Commercial Union (po prawej Grażyna Goslings, dyr. PR ) otrzymali dyplomy i kwiaty. Zwycięski PZU (w środku Adam Taukert, rzecznik prasowy) oprócz statuetki „Złotego Lauru” otrzymał czek o wartości 6 tys. zł, który przeznaczono na cele charytatywne.

NA GORĄCO: Paweł Dangel, prezes TU Allianz (po lewej), nie kryje zadowolenia z otrzymania nagrody.

ZASKOCZONY: Nicolass W.M. Koot, członek zarządu Nat-Ned (po lewej), odbiera laur z rąk Jana Peszka.

GODNE MIEJSCE: Zdaniem Adama Taukerta, rzecznika prasowego PZU, statuetka Złotego Lauru przyznana jego firmie w kategorii „najlepsze towarzystwo ubezpieczeń majątkowych” zajmie godne miejsce w sali obrad rady nadzorczej największego polskiego ubezpieczyciela.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Brzeziński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / NAGRODZONO POLSKICH UBEZPIECZYCIELI