Najlepiej podążać ścieżką mniej uczęszczaną

Kopiowanie cudzych pomysłów nie popłaca. Lepiej tworzyć własne rozwiązania. Dowodem są sukcesy firm InteliWise i Netizens

Interaktywny Dom Produkcyjny Netizens opracowuje i wdraża strategie komunikacji marki w tzw. nowych mediach, które obejmują m.in. portale społecznościowe, gry internetowe i telefonię mobilną. Jego klientami są m.in. agencje reklamowe i firmy IT. Aby lepiej odpowiadać na potrzeby rynku, w 2012 r. spółka uruchomiła dział badawczo-rozwojowy (B+R), który specjalizuje się w kreatywnej inżynierii.

Zobacz więcej

netizens.pl

Tworzy go pięciu technologów reprezentujących różne dziedziny — od programowania przez prototypowanie, projektowanie interakcji i elektronikę po design. Dariusz Jarek, szef tego zespołu, zapewnia, że rozwiązana, nad którymi pracują jego ludzie, nie odbiegają od największych światowych dokonań z zakresu marketingu interaktywnego.

— Gdy większość polskich firm kopiuje lub dostosowuje do krajowych realiów zagraniczne rozwiązania, my realizujemy autorskie pomysły. Dlaczego nie interesują nas wtórne, zapożyczone koncepcje? Odpowiedź jest prosta: w działalności, która polega na łączeniu światów on-line i off-line, oryginalność to podstawa sukcesu — tłumaczy Dariusz Jarek.

Fachowcy z działu B+R Netizensa część zawodowego czasu poświęcają na tworzenie i udoskonalanie także tych swoich pomysłów, które nie muszą mieć komercyjnego przeznaczenia.

— W tym szaleństwie jest metoda. Moi współpracownicy to profesjonaliści w każdym calu, z rzadko spotykaną determinacją, pasją i wyobraźnią. Gdy takim nietuzinkowym jednostkom zostawia się wolną rękę, powstają technologie, które przerastają oczekiwania nawet najbardziej wybrednych klientów — mówi Dariusz Jarek.

Jednym z takich rozwiązań jest — zdaniem menedżera — interaktywny stół Touch&Take, który zdaje egzamin na stoiskachwystawienniczych, ale też w hotelach, muzeach i punktach obsługi klienta. To instalacja, która rozszerza informacje prezentowane w tradycyjnych materiałach drukowanych o elementy digital. Aby je uaktywnić, wystarczy dotknąć odpowiedniego miejsca na ulotce lub plakacie leżących na stole. Wciąż jednak można je zabrać ze sobą i zachować dane o produkcie lub usłudze na dłużej.

— Touch&Take to całkowicie nasze osiągnięcie od pracy koncepcyjnej aż po ostateczny kształt. Produkt oferuje rozszerzenie tradycyjnego komunikatu o animacje, filmy lub zdjęcia. Jego głównym atutem jest możliwość aktualizacji treści multimedialnych bez konieczności drukowania nowych materiałów — opisuje Dariusz Jarek. Przyznaje, że powielanie cudzych koncepcji byłoby rozwiązaniem łatwiejszym i tańszym.

Ale jest zdania, że taka zachowawczość na dłuższą metę zaszkodziłaby jego firmie. Tylko myślenie „out of the box”, czyli poza schematami — twierdzi menedżer — zapewnia jego firmie uznanie.

Dowód? Netizens może się pochwalić mnóstwem realizacji nie tylko w Polsce, ale też w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech. A przecież pod względem technologii interaktywnych i mobilnych to najbardziej zaawansowane i wymagające rynki. Inna polska firma, która dzięki innowacjom znalazłauznanie za granicą, to InteliWise.

Przedsiębiorstwo dostarcza systemy oparte na sztucznej inteligencji, które wspierają obsługę klientów serwisów internetowych. Jego autorska technologia, będąca podstawą dla wirtualnych doradców, awatarów i czatów, otrzymała patent w Stanach Zjednoczonych.

— Przyznanie patentu w USA jest ważnym krokiem w budowaniu długofalowej wartości naszej firmy. Cieszy również to, że z naszych produktów korzystają największe amerykańskie telekomy i stacje telewizyjne. Przykład naszej firmy pokazuje, że warto podążać własną drogą i mierzyć wysoko — podkreśla Marcin Strzałkowski, prezes InteliWise.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Najlepiej podążać ścieżką mniej uczęszczaną