Nastroje niemieckich konsumentów najlepsze od 6 lat

opublikowano: 26-06-2013, 10:19

Wskaźnik mierzący nastroje niemieckich konsumentów wzrósł do najwyższego poziomu od niemal sześciu lat, a wszystko za sprawą mocnego rynku pracy i wzrostowi wynagrodzeń co wskazuje na ożywienie w największej gospodarce Europy.

Lipcowy indeks badany przez GfK wzrósł do 6,8 pkt. Analitycy tymczasem oczekiwali, że podobnie jak w ubiegłym miesiącu wyniesie on 6,5 pkt. Tym samym indeks osiągnął najwyższy poziom od września 2007 r.

Wskaźnik powstaje na podstawie comiesięcznej ankiety przeprowadzanej wśród 2 000. niemieckich konsumentów. W ankiecie respondenci prognozują swoje dochody, wydatki i oszczędności w kolejnym miesiącu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Polecane