Netsu chce z pompą ruszyć w świat

Mikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2021-08-03 20:00

Producent pomp ciepła zbiera pieniądze na nowe modele i ekspansję zagraniczną.

Moda na ekologię, dążenie do bezemisyjności, niższe koszty oraz wysokie dotacje – to główne powody tego, że rynek pomp ciepła służących do centralnego ogrzewania wzrósł w 2020 roku o około 77 proc. w stosunku do 2019 r., wynika z raportu PORT PC.

Oferujący dwa rodzaje pomp Netsu niedawno rozpoczął kampanię crowdfundingową. W trwającej do 10 września 2021 r. emisji spółka chce sprzedać 300 tys. akcji o wartości 2 mln zł. W pierwszych dwóch tygodniach oferty 50 inwestorów wyłożyło 300 tys. zł.

Głównym celem emisji jest sfinansowanie produkcji czwartej partii pomp Split oraz Monoblok, na co przeznaczone zostanie 1,21 mln zł.

- Pieniądze zbieramy przede wszystkim na produkcję w IV kwartale 2021 r. oraz I kwartale 2022 r. Popyt rośnie dość szybko, w szczególności na monobloki, których montaż jest prostszy - mówi Kamil Kita, prezes Netsu.

Fundusze z kampanii mają zostać przeznaczone również na rozwój nowo powstałego kanału sprzedaży - sieci franczyzowej. Jest to coraz bardziej popularny sposób kontaktu z klientem w branży pomp ciepła. Netsu otworzył już pierwsze punkty w Polsce, w 2021 r. ma ich powstać 50.

- Najważniejszym kanałem sprzedaży jest dla nas dystrybucja poprzez duże firmy zajmujące się sprzedażą paneli fotowoltaicznych. Nawiązaliśmy współpracę z deweloperami, którzy budowane domy jednorodzinne wyposażają w nasze pompy. Nowym kanałem, w który zamierzamy inwestować, to franczyzy – dodaje Kamil Kita.

Rozwój sieci franczyzowej nie ograniczy się do granic Polski. W planach spółki jest ekspansja na rynek Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Litwy. Wyspy Brytyjskie są pierwszym wyborem spółki ze względu na wprowadzony tam zakaz korzystania z innego źródła ogrzewania niż właśnie pompy ciepła.

- Wielka Brytania była oczywistym wyborem ze względu na wprowadzone tam prawo. Niemcy i Francja to państwa, których obywatele są niezwykle świadomi ekologicznie. Na Litwie natomiast jeden z dystrybutorów zasygnalizował zainteresowanie dystrybucją produktów i wtedy odkryliśmy, że jest to obiecujący rynek, obfity w domy jednorodzinne, które moglibyśmy zaopatrzyć - tłumaczy Kamil Kita.

Wśród pozostałych celów emisyjnych jest rozwój działu obsługi klienta oraz inwestycja w marketing, a bardziej dalekosiężnym planem jest wejście na giełdę NewConnect, które mogłoby nastąpić w I kwartale przyszłego roku.

- Jesteśmy na etapie załatwiania formalności, pracujemy nad dokumentem informacyjnym, który po zakończeniu emisji crowdfundingowej będziemy mogli złożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie akcji do obrotu na rynku NewConnect - mówi Kamil Kita.

Netsu, którego głównym akcjonariuszem jest notowany na NewConnect Berg Holding, zamierza rekomendować wypłaty dywidendy w wysokości 75 proc. zysku netto, począwszy od 2023 r. Prognoza na 2021 r. zakłada 17,2 mln zł przychodów i 2,7 mln zł zysku netto. W 2022 r. sprzedaż ma sięgnąć 32,2 mln zł, a zysk netto 5,9 mln zł. Spółka przedstawiła plan finansowy aż do 2026 r. Metodą FCFF wyceniła się na 70 mln zł.