Netsu chce z pompą ruszyć w świat

  • Mikołaj Śmiłowski
opublikowano: 03-08-2021, 20:00

Producent pomp ciepła zbiera pieniądze na nowe modele i ekspansję zagraniczną.

Moda na ekologię, dążenie do bezemisyjności, niższe koszty oraz wysokie dotacje – to główne powody tego, że rynek pomp ciepła służących do centralnego ogrzewania wzrósł w 2020 roku o około 77 proc. w stosunku do 2019 r., wynika z raportu PORT PC.

Oferujący dwa rodzaje pomp Netsu niedawno rozpoczął kampanię crowdfundingową. W trwającej do 10 września 2021 r. emisji spółka chce sprzedać 300 tys. akcji o wartości 2 mln zł. W pierwszych dwóch tygodniach oferty 50 inwestorów wyłożyło 300 tys. zł.

Głównym celem emisji jest sfinansowanie produkcji czwartej partii pomp Split oraz Monoblok, na co przeznaczone zostanie 1,21 mln zł.

- Pieniądze zbieramy przede wszystkim na produkcję w IV kwartale 2021 r. oraz I kwartale 2022 r. Popyt rośnie dość szybko, w szczególności na monobloki, których montaż jest prostszy - mówi Kamil Kita, prezes Netsu.

Fundusze z kampanii mają zostać przeznaczone również na rozwój nowo powstałego kanału sprzedaży - sieci franczyzowej. Jest to coraz bardziej popularny sposób kontaktu z klientem w branży pomp ciepła. Netsu otworzył już pierwsze punkty w Polsce, w 2021 r. ma ich powstać 50.

- Najważniejszym kanałem sprzedaży jest dla nas dystrybucja poprzez duże firmy zajmujące się sprzedażą paneli fotowoltaicznych. Nawiązaliśmy współpracę z deweloperami, którzy budowane domy jednorodzinne wyposażają w nasze pompy. Nowym kanałem, w który zamierzamy inwestować, to franczyzy – dodaje Kamil Kita.

Rozwój sieci franczyzowej nie ograniczy się do granic Polski. W planach spółki jest ekspansja na rynek Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Litwy. Wyspy Brytyjskie są pierwszym wyborem spółki ze względu na wprowadzony tam zakaz korzystania z innego źródła ogrzewania niż właśnie pompy ciepła.

- Wielka Brytania była oczywistym wyborem ze względu na wprowadzone tam prawo. Niemcy i Francja to państwa, których obywatele są niezwykle świadomi ekologicznie. Na Litwie natomiast jeden z dystrybutorów zasygnalizował zainteresowanie dystrybucją produktów i wtedy odkryliśmy, że jest to obiecujący rynek, obfity w domy jednorodzinne, które moglibyśmy zaopatrzyć - tłumaczy Kamil Kita.

Wśród pozostałych celów emisyjnych jest rozwój działu obsługi klienta oraz inwestycja w marketing, a bardziej dalekosiężnym planem jest wejście na giełdę NewConnect, które mogłoby nastąpić w I kwartale przyszłego roku.

- Jesteśmy na etapie załatwiania formalności, pracujemy nad dokumentem informacyjnym, który po zakończeniu emisji crowdfundingowej będziemy mogli złożyć wraz z wnioskiem o dopuszczenie akcji do obrotu na rynku NewConnect - mówi Kamil Kita.

Netsu, którego głównym akcjonariuszem jest notowany na NewConnect Berg Holding, zamierza rekomendować wypłaty dywidendy w wysokości 75 proc. zysku netto, począwszy od 2023 r. Prognoza na 2021 r. zakłada 17,2 mln zł przychodów i 2,7 mln zł zysku netto. W 2022 r. sprzedaż ma sięgnąć 32,2 mln zł, a zysk netto 5,9 mln zł. Spółka przedstawiła plan finansowy aż do 2026 r. Metodą FCFF wyceniła się na 70 mln zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane