"NewConnect jest specyficznym rynkiem..."

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2014-06-17 00:00

Grodno za miesiąc chce być na głównym rynku GPW. Liczy na 14 mln zł z IPO.

Spółka, która w ostatnim roku obrotowym miała 208,9 mln zł przychodów przy 4,1 mln zł zysku netto, w poniedziałek opublikowała prospekt emisyjny,związany z przejściem na główny rynek GPW. Z oferty chce zebrać co najmniej 14 mln zł — do 25 czerwca poda przedział cenowy akcji, między 30 czerwca a 4 lipca będzie zbierała zapisy inwestorów indywidualnych, a 8 lipca przydzieli akcje. Po co jej przejście na główny parkiet?

fot. Puls Biznesu, TR
fot. Puls Biznesu, TR
None
None

— NewConnect jest specyficznym rynkiem z małymi obrotami, przez to wycena naszej spółki nie jest urealniona. Od wejścia na alternatywny rynek trzy lata temu nasz biznes urósł o 60 proc., tymczasem wycena akcji niemal nie drgnęła — mówi Andrzej Jurczak, prezes i główny akcjonariusz Grodna.

Spółka chce sprzedać akcje po około 4 zł — więcej, niż wynosi kurs giełdowy notowanych papierów. Dlaczego inwestorzy mieliby skusić się na akcje Grodna?

— Jest duże zainteresowanie funduszy spotkaniami z naszą firmą, jedna czwarta oferty ma też trafić do inwestorów indywidualnych. Przy okazji poprzedniej w transzy indywidualnych inwestorów mieliśmy sporą redukcję. Jeśli chodzi o samą spółkę, to w trzech ostatnich latach urośliśmy o 60 proc., regularnie realizujemy prognozy, a w perspektywie dwóch lat zapowiadamy kolejny 40-procentowy wzrost — mówi Andrzej Jurczak.

Pieniądze z oferty mają być wydane przede wszystkim na rozwój sieci placówek, w której jest dziś 37 hurtowni.

— W ciągu dwóch lat chcemy otworzyć 10 kolejnych placówek, co do 2016 r. zwiększy nam przychody o około 40 proc. Mamy już wstępnie wybrane lokalizacje — mówi Andrzej Jurczak.

Reszta pójdzie na rozszerzanie oferty i nowe technologie.

— Wydamy 3 mln zł na rozszerzanie asortymentu, m.in. o produkty marki własnej i takie artykuły, które pozwolą nam zdobyć pozycję w nowych, perspektywicznych niszach rynkowych, jak fotowoltaika. Po 0,5 mln zł przeznaczymy na nowe systemy informatyczne wspierające sprzedaż i logistykę oraz rozwój handlu przez internet — mówi Andrzej Jurczak.