Czytasz dzięki

Nie daj się wyleszczyć (PODCAST)

opublikowano: 21-08-2020, 06:00

Na nowych inwestorów na warszawskiej giełdzie czekają stare pułapki i problemy. W tym podcaście zwracamy uwagę na giełdowe ryzyka – żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy

Od początku pandemii w Polsce znacznie wzrosła liczba aktywnych inwestorów, a mało znane spółki stały się prawdziwymi gwiazdami. Na giełdzie można teraz łatwo zarobić, ale oczywiście jeszcze łatwiej jest stracić pieniądze. W internecie nie brakuje samozwańczych inwestorskich specjalistów, którzy wchodzą w spółki tylko w dołkach, a wychodzą na górkach - i ten podcast nie jest dla nich. Jest dla tych, którzy przygodę z giełdą dopiero zaczynają, myślą o jej rozpoczęciu – albo po prostu mają wolną godzinkę i chętnie posłuchają, co mają do powiedzenia ludzie z rynku.

Pierwszym gościem jest Jerzy Nikorowski, zastępca dyrektora Biura Maklerskiego BNP Paribas. Mówi on o tym, skąd wziął się tegoroczny boom na giełdowe inwestowanie, czy naprawdę mamy do czynienia z inwestorami nowymi, czy raczej z „wybudzonymi” – a także jakie są cechy rozpoznawcze polskiego inwestora giełdowego.

Z biura maklerskiego przenosimy się do Komisji Nadzoru Finansowego. Jej wiceprzewodniczący Rafał Mikusiński niesie kaganek oświaty i przestrzega przed podstawowymi ryzykami, na jakie muszą zwracać uwagę inwestorzy, mówi o technikach manipulacyjnych oraz o tym, w jaki sposób nadzór czuwa nad rynkiem i bezpieczeństwem inwestorów.

Trzeci gość to Konrad Ryczko z Domu Maklerskiego BOŚ, którego udało się złapać w środku intensywnej sesji giełdowej. Rozmowa zaczyna się od rozważań na temat pożytku – czy też jego braku -  z giełdowych coachów. W jej drugiej części przechodzimy do opisu najczęstszych błędów strategicznych inwestorów indywidualnych.

Następnie Jarosław Dzierżanowski, szef działu prawnego Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, mówi o tym, jak spółki i ich główni akcjonariusze traktują drobnych inwestorów, w jaki sposób mogą naruszać ich prawa – i w jaki sposób można z tym walczyć.

Na koniec Przemek Barankiewicz, który przez długie lata bacznie obserwował polski rynek jako redaktor naczelny pb.pl i Bankier.pl, a teraz jest m.in. wiceszefem CFA Society Poland, dzieli się swoją wiedzą i przemyśleniami na temat tego, skąd my wszyscy na rynku przychodzimy, gdzie jesteśmy – i co przydałoby się poprawić, żeby było lepiej. 

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane