Niech ochrona danych nie krępuje rynku

04-02-2015, 00:00

Nowy GIODO powinien wesprzeć firmy przy stosowaniu rozporządzenia unijnego — uważają przedsiębiorcy.

Przedsiębiorcy mają swoją wizję kompetencji, które powinien posiadać nowy Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO). Stanowisko to nie jest obecnie obsadzone. Wspólne stanowisko co do kryteriów wyboru nowego GIODO wypracowali Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji oraz Polska Izba Komunikacji Elektronicznej.

Włodzimierz Schmidt, prezes Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, mówi, że nowy GIODO musi znaleźć równowagę między ochroną prywatności obywateli a umożliwieniem dalszego rozwoju innowacyjności gospodarki, bo rynek cyfrowy stanowi główną lokomotywę napędzającą wzrost gospodarczy i jego swoboda jest konieczna.

Henryka Bochniarz, prezydent Lewiatana, zwraca uwagę na przyszłe unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych i że rolą GIODO będzie m.in. wspieranie przedsiębiorców interpretacjami nowych przepisów, zapewnienie jasności prawa i pomoc dla administratorów danych służąca odpowiedniej ochronie ich przetwarzania. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Niech ochrona danych nie krępuje rynku