Niedobór chipów wspiera wyniki TSMC

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 15-07-2021, 09:34

Koncern Taiwan Semiconductor Manufacturing Co (TSMC), jeden z największych na świecie producentów chipów korzysta ze wzrostu cen wywołanego brakami specjalistycznych układów scalonych. Oczekuje, że sprzedaż w tym roku wzrośnie o ponad 20 proc.

Centrala Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) w Hsinchu
Centrala Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) w Hsinchu
I-Hwa Cheng/Bloomberg

Tajwańska firma odnotowała w II kwartale 2021 r. 11 proc. wzrost zysku, który na poziomie netto wyniósł 134,4 mld TWD (4,8 mld USD). To nieco mniej niż oczekiwali analitycy, których średnia prognoz wynosiła 136,15 mld TWD. Z kolei przychody ze sprzedaży zamknęły się kwotą 372,15 mld TWD.

W odpowiedzi na apele przedstawicieli branży motoryzacyjnej firma zwiększyła na ile mogła produkcję specjalistycznych układów scalonych. Przychody klientów z branży motoryzacyjnej wzrosły o 12 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem. O podobną wielkość wzrosły też sprzedaż dla sektora wysoko zaawansowanych technologii komputerowych. Z kolei sprzedaż skierowana do producentów smartfonów, stanowiąca największa część przychodów TSMC, spadła o 3 proc.

Jednak plany Apple związane z około 20 proc. zwiększeniem produkcji iPhone’ów do 90 mln sztuk powinny pozytywnie przełożyć się na poziom dostaw realizowanych przez TSMC.

TSMC prawdopodobnie będzie nadal zwiększać swoje moce produkcyjne przy niezwykle wysokim ich wykorzystaniu w nadchodzących kwartałach. Oczekujemy, że silny wzrost przychodów utrzyma się do końca 2021 r. – ocenili analitycy Citigroup.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane