Nieznany, znany CSR

MIB
opublikowano: 2011-09-26 00:00

Badanie

Koncepcja biznesu odpowiedzialnego społecznie wciąż jest w Polsce niezbyt popularna. Potwierdzają to wyniki większości analiz rynkowych. Również badanie Menedżerowie 500, przygotowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu nie stanowi tu wyjątku. Jego rezultaty wskazują na wysoką ocenę własnej znajomości idei CSR — tak ocenia swój stan wiedzy 58 proc. badanych. Z kolei do braku wiedzy na ten temat przyznaje się jedna piąta ankietowanych. Cieszyć może z tej perspektywy tylko jedna zasadnicza zmiana — wprawdzie liczba nieznających problematyki CSR zmniejszyła się tylko nieznacznie (w 2003 roku było ich 28 proc., włącznie z tymi, którzy wówczas wybrali odpowiedź „trudno powiedzieć”), to jednak ponad dwukrotnie zwiększyła się liczba tych, którzy twierdzą, że zdecydowanie wiedzą, czego dotyczy biznes odpowiedzialny społecznie.