Nokaut debiutuje po raz drugi

opublikowano: 19-10-2017, 22:00

Na NewConnect chce wejść właściciel porównywarki Nokaut. W ofercie publicznej akcje sprzedaje HubStyle, czyli dawny Nokaut, który debiutował w 2012 r.

Inżynierowi Mamoniowi podobały się tylko melodie, które już słyszał, a inwestorzy giełdowi mogą kupić coś, co już kupili. W 2012 r. na głównym rynku GPW pojawiła się spółka Nokaut.pl, prowadząca internetową porównywarkę cen. Z oferty publicznej zebrano wtedy 31 mln zł. Potem zmieniono profil działalności i nazwę na HubStyle, a porównywarkę, która mocno ucierpiała w związku z działaniami Google’a, wydzielono do spółki zależnej. Teraz ta spółka, działająca pod szyldem Sales Intelligence, zamierza wejść na NewConnect. Przy okazji przeprowadzona zostanie oferta publiczna, co przy debiutach na małym rynku jest raczej wyjątkiem niż regułą. Zapisy, które przyjmuje Polski Dom Maklerski, potrwają do 26 października, a wartość oferty określono na maksymalnie 2,6 mln zł. W ofercie można objąć akcje nowej emisji, bo HubStyle nie sprzedaje swojego pakietu. Przy założeniu, że nowi inwestorzy kupią wszystkie oferowane akcje, spółka z GPW będzie miała 80-procentowy udział w Sales Intelligence. Debiut na małym rynku planowany jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Zobacz więcej

Fot. Adam Dauksza-FORUM

— Celem emisji jest pozyskanie pieniędzy na dalszy rozwój spółki, w tym na przyspieszenie realizacji strategii, która zakłada m.in. skalowanie w dotychczasowym obszarze działania oraz rozszerzenie zasięgu i sprzedaż nowych produktów — mówi Dariusz Zaremba, prezes Sales Intelligence, cytowany w komunikacie spółki. Przypomnijmy, że na początku tego roku HubStyle, którego głównym biznesem jest teraz sprzedaż odzieży pod markami Sugarfree i Cardio Bunny, poszukiwało inwestora dla spółki zależnej Nokaut. pl. W kwietniu ofertę złożyło FCFF Ventures, powiązane z Wojciechem Czerneckim, współtwórcą porównywarki i głównym akcjonariuszem HubStyle. Do transakcji jednak nie doszło, a w maju spółka zależna Nokaut.pl zmieniła nazwę na Sales Intelligence. Spółka, która teraz przeprowadza ofertę publiczną, w ostatnich dwóch latach notowała straty na poziomie netto. Stratą w wysokości 0,28 mln zł (przy 4,28 mln zł przychodów) zakończono też pierwsze półrocze 2017 r. Zgodnie z zamieszczonymi w dokumencie informacyjnym prognozami ma być jednak lepiej. W tym roku przychody mają wynieść 9 mln zł, a zysk na poziomie EBITDA 0,34 mln zł, a już w 2020 r. spółka ma wypracowywać 22,2 mln zł przychodów przy 8,4 mln zł zysku EBITDA. Spółka żyje z performance marketingu, czyli dostarczania klientów sklepom internetowym. 20 proc. jej przychodów pochodzi z klientów, przyciągniętych poprzez własne serwisy spółki (m.in. Nokaut.pl i Bazarek.pl), reszta, zgodnie z dokumentem informacyjnym, „wynika z przychodów osiąganych dzięki zewnętrznym dostawcom ruchu”. Pieniądze z emisji mają pozwolić na sfinansowanie projektu Brand360, związanego z analizą i zarabianiem na tzw. big data.

GIEŁDA

Gadu-Gadu nie wróciło

Pod koniec września giełdowa spółka Sare poinformowała, że po due diligence zrezygnowała z kupna aktywów Gadu-Gadu, marki, która wiele lat temu była bardzo rozpoznawalna, ale później straciła na znaczeniu wobec rozwoju innych komunikatorów. Gadu-Gadu było wówczas notowane na warszawskiej giełdzie — spółka zadebiutowała w 2007 r., jeszcze przed wybuchem kryzysu finansowego. Kilka miesięcy później zniknęła jednak z giełdy, po tym jak wezwanie na wszystkie akcje ogłosił południowoafrykański koncern Naspers. Za w sumie 413 mln zł zdjął firmę z GPW. Inwestycja po latach okazała się nieudana, a w 2015 r. aktywa związane z komunikatorem przejął zarejestrowany na Cyprze Xevin Consulting. W ostatnich miesiącach negocjował sprzedaż podmiotu na rzeczy Sare za maksymalnie 2,4 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński, [KZ]

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Nokaut debiutuje po raz drugi