Nowa perspektywa dla mikro- i małych firm

Puls Biznesu, partner publikacji: T -Mobile
opublikowano: 18-04-2018, 22:00

Rośnie skala wykorzystania przez najmniejsze firmy internetowych łączy szerokopasmowych – stałych i mobilnych.

Rośnie skala wykorzystania przez najmniejsze firmy internetowych łączy szerokopasmowych – stałych i mobilnych. Jednak w kwestii cyfryzacji oraz innowacyjności małych przedsiębiorstw wciąż jest bardzo dużo do zrobienia. T-Mobile oferuje nowe narzędzie, które wesprze je w tej dziedzinie

Przestajemy patrzeć na biznes przez pryzmat karty SIM, a wprowadzamy szersze spojrzenie na potrzeby firmy, szczególnie w zakresie cyfryzacji. To wymaga nowego podejścia do obsługi małych i średnich przedsiębiorstw oraz całkowicie nowej oferty, jaką jest Magenta Biznes — podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.
Zobacz więcej

WIĘCEJ NIŻ SIM:

Przestajemy patrzeć na biznes przez pryzmat karty SIM, a wprowadzamy szersze spojrzenie na potrzeby firmy, szczególnie w zakresie cyfryzacji. To wymaga nowego podejścia do obsługi małych i średnich przedsiębiorstw oraz całkowicie nowej oferty, jaką jest Magenta Biznes — podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska. Fot. ARC

Szybki postęp technologiczny i rozwój usług online wymuszają zmiany we wszystkich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstw — od obsługi finansowo-księgowej po komunikację i promocję. Technologie wykorzystujące szerokopasmowy internet stają się dla firm fundamentalnym narzędziem rozwoju i budowania konkurencyjności; nie tylko usprawniają działania, komunikację, ale również umożliwiają dostęp do informacji, analizę danych w celu budowania coraz lepszych produktów i usług.

Polska wciąż jednak znajduje się daleko w tabeli ucyfrowienia MŚP państw unijnych. A bez tego trudno oczekiwać dynamicznego rozwoju i ekspansji zagranicznej rodzimych firm.

Wyzwania dla MSP

Jak czytamy w opracowaniu PARP „Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce”, w latach 2011–15 wielkość inwestycji na B+R w relacji do PKB zwiększyła się dwukrotnie. Tendencję wzrostową wykazują również nakłady na działalność innowacyjną. Np. w 2015 r. wzrosły one o ponad 16 proc. Wzrost ten nie jest jednak liniowy, wciąż ulega wahaniom, a odsetek firm innowacyjnych w Polsce jest wciąż niski w porównaniu ze średnią europejską. Według „Raportu o sytuacji mikro i małych firm w roku 2017. Temat specjalny: Technologie cyfrowe w mikro i małych firmach” opublikowanego przez Bank Pekao jedynie 9 proc. polskich mikro- i małych przedsiębiorstw wytwarza produkty lub usługi cyfrowe (robią to przeważnie start-upy). Większość firm nie wykorzystuje zaawansowanych narzędzi analitycznych do usprawnienia procesów biznesowych. Tylko 19 proc. deklaruje, że korzysta z chmury obliczeniowej do przechowywania danych lub obsługi oprogramowania wspierającego działalność biznesową. Niewielkie jest też wykorzystanie strumieni informacji z analizy big data. Zaledwie 15 proc. zbiera i analizuje informacje o klientach, wykorzystując technologie cyfrowe w celu zwiększenia sprzedaży towarów lub usług.

60 proc. polskich mikro- i małych przedsiębiorstw reklamuje się w internecie. Większość z nich jednak stosuje konwencjonalne rozwiązanie, czyli reklamę na stronie www (79 proc. firm), a zaledwie 41 proc. podmiotów ma profil w mediach społecznościowych, zaś 36 proc. dociera do potencjalnych klientów dzięki pozycjonowaniu stron www.

W badaniu przeprowadzonym dla Banku Pekao tylko niepełne 26 proc. przedsiębiorców z sektora MSP zadeklarowało wprowadzenie na rynek produktu innowacyjnego. Ale aż 36 proc. młodych firm wdraża innowację produktową (wzrost o 8 pkt. proc. rok do roku). W 2017 r. wdrożenie innowacji procesowej zadeklarowało 17,1 proc. ankietowanych firm (wzrost około 9,6 pkt. proc.), w tym 21,2 proc. przedsiębiorstw działających na rynku krócej niż 3 lata.

W handlu i komunikacji

Dynamicznie rozwija się e-commerce. Polacy indywidualnie kupują nie tylko za pośrednictwem komputera, ale coraz częściej wykorzystują do zakupów urządzenia mobilne. Ale choć największa liczba mikroprzedsiębiorstw działa w handlu i usługach, to najmniejsze firmy nie kupują online. Jak wynika z opracowania „Digital in 2018 in Eastern Europe”, 75 proc. polskich przedsiębiorców nie korzysta z e-handlu. W raporcie Banku Pekao czytamy, że tylko 10 proc. polskich MSP sprzedaje produkty przez kanały e-handlu. To odsetek znacznie niższy niż średnia w państwach UE.

Także zbyt mało najmniejszych firm korzysta z potencjału mediów społecznościowych, podczas gdy ponad 80 proc. indywidualnych użytkowników Facebooka komunikuje się za pośrednictwem urządzeń mobilnych — to potencjalni klienci. Dobre narzędzia do tej komunikacji dla firm mogą zmienić niekorzystną statystykę, oczywiście z korzyścią dla biznesu.

Dla małych i średnich

Wejście w świat cyfrowych rozwiązań obiecuje ułatwić T-Mobile dzięki wprowadzonej w tym tygodniu usłudze Magenta Biznes. To innowacyjne rozwiązanie, łączące wiele usług, z elastycznym abonamentem i możliwością zakupu urządzeń (laptopów, tabletów, modemów i routerów) i nabycia dodatkowych kart SIM w trakcie trwania umowy. Przedsiębiorcy będą mogli korzystać z nielimitowanego internetu dla firmy i wszystkich jej pracowników, nielimitowanych rozmów, SMS i MMS.

Oferta ma też wartość dodaną w formie usług dodatkowych, jak pakiet Office, księgowość i fakturowanie online czy zdalny serwis IT.

— Chcemy wspierać proces cyfryzacji polskich przedsiębiorstw i dlatego nasze podejście i oferta dla małych i średnich firm ulega całkowitej przemianie — zapewnia Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.

— Przestajemy patrzeć na biznes przez pryzmat karty SIM, a wprowadzamy szersze spojrzenie na potrzeby firmy, szczególnie w zakresie cyfryzacji. To wymaga nowego podejścia do obsługi małych i średnich przedsiębiorstw oraz całkowicie nowej oferty, jaką jest Magenta Biznes — podkreśla Andreas Maierhofer.

Taki pakiet jak Magenta Biznes ułatwi firmom przełamanie bariery wejścia w świat cyfrowych usług.

Bez łamania głowy

Mając do dyspozycji Magenta Biznes, przedsiębiorca nie musi już dobierać taryf i pakietów dla swoich pracowników czy poszczególnych działów firmy. Wszyscy pracownicy mogą korzystać z nielimitowanego internetu, rozmów i SMS-ów. Do tego będą mogli dowolnie, zależnie od potrzeb, zamawiać urządzenia i dodatkowe karty SIM. Odchodzi więc w przeszłość czas, kiedy dla poszczególnych pracowników wybierało się określone, mniejsze lub większe pakiety internetowe. Teraz wybiera się pakiet dla całej firmy. Jeśli w danym momencie firma potrzebuje więcej kart SIM, można je zamówić, jeśli mniej, można, gdy się z nich nie korzysta, utrzymać każdą za 1 zł miesięcznie. Nie trzeba sobie łamać głowy przewidywaniem, ile abonamentów telefonicznych będzie potrzeba za pół roku.

— Magenta Biznes to nowa filozofia działania w dziedzinie usług telekomunikacyjnych dla małych i średnich firm, w której kierunki wyznaczają prostota, elastyczność oraz mobilne połączenie z internetem. Oddajemy w ręce przedsiębiorców ofertę, która sprawia, że nie będą musieli się zastanawiać, ile internetu potrzebują ich pracownicy — tłumaczy Piotr Markowski, dyrektor Pionu B2B T-Mobile Polska.

— To również odpowiedź na potrzeby firm związane z elastycznym zarządzaniem usługami nie tylko przy zawieraniu kontraktu, ale także w jego trakcie. Dzięki temu Magenta Biznes pozwala zwiększyć efektywność pracy oraz zoptymalizować koszty działania, a co za tym idzie — poprawić konkurencyjność firm korzystających z naszej oferty — dodaje Piotr Markowski.

Podstawa i dodatki

Przedsiębiorca otrzymuje w podstawowym zestawie dwie karty. Jedna to karta sieciowa, udostępniająca internet z maksymalną dostępną technologicznie prędkością w sieci T-Mobile, druga umożliwia nielimitowane połączenia głosowe, SMS-y i MMS-y w kraju i Unii Europejskiej oraz dostęp do internetu z prędkością do 20 Mb/s, który za 20 zł miesięcznie można przyspieszyć do prędkości dostępnej w karcie sieciowej, np. jeżeli przedsiębiorca chciałby korzystać z routerów w różnych miejscach. To proste i elastyczne rozwiązanie.

Magenta Biznes znacznie ułatwi wykonywanie codziennych zadań związanych z powadzeniem biznesu, np. księgowość online umożliwia przedsiębiorcy nie tylko szybkie i łatwe wystawienie faktury czy księgowanie, ale także generowanie i przekazywanie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Pakiet Office 365 pozwoli m.in. prowadzić korespondencję e-mail, ściągać i przechowywać załączniki.

Przedsiębiorca prowadzący małą czy mikrofirmę na ogół musi być w kilku miejscach jednego dnia. Dlatego mobilne usługi pozwalają mu działać niezależnie od tego, gdzie się akurat znajduje i jak daleko jest od swojego biura. Przy tym nie jest sam, gdy coś nie zadziała. Mobilny serwisant, w postaci specjalisty T-Mobile, pomoże wybrnąć z kłopotu czy naprawić usterkę, udzielając wskazówek telefonicznie lub łącząc się zdalnie z urządzeniem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, partner publikacji: T -Mobile

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Nowa perspektywa dla mikro- i małych firm