Numer wart 60 zł

Wojciech Chmielarz
10-05-2006, 00:00

Zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi częściej myślą o przenoszeniu numerów telefonów komórkowych niż stacjonarnych.

Od 16 lipca 2004 r. abonenci zmieniający operatora telekomunikacyjnego mają prawo zatrzymać numer telefonu. Wymogła to Unia Europejska. TNS OBOP na zlecenie Urzędu Regulacji Elektronicznej zainteresował się, jak na tę zmianę zareagowali użytkownicy telefonów. O możliwości zachowania starego numeru wie 58 proc. klientów indywidualnych i 90 proc. biznesowych.

— Wiedza na temat regulacji jest podobna we wszystkich firmach, niezależnie od ich wielkości — mówi Konrad Magdziarz, współautor badania z TNS OBOP.

Zdecydowana większość przedsiębiorstw, bo aż 63 proc., kojarzy możliwość zatrzymania numeru telefonu wyłącznie z telefonią komórkową. Tylko 31 proc. łączy regulację i z telefonią komórkową, i stacjonarną — jak jest w rzeczywistości.

Pół na pół

Zainteresowanych usługą przeniesienia numeru stacjonarnego jest 35 proc. przedsiębiorców, a komórkowego — 40 proc. Warto przy tym zwrócić uwagę, że im większa firma, tym większe zainteresowanie zachowaniem starego numeru.

Wśród przedsiębiorstw zatrudniających więcej niż 250 pracowników 55 proc. chciałoby zatrzymać numer telefonu stacjonarnego, a 52 proc. — komórkowego. Wśród biznesowych klientów sieci komórkowych najwięcej abonentów (50 proc.) zainteresowanych przenoszeniem numerów ma Era. To jednak niewiele więcej niż w sieci Orange (49 proc.) czy Plus GSM (42 proc.). Według autorów raportu, świadczy to o mobilności klientów, a niewielkie różnice to dowód, że operatorzy mają mniej więcej podobne udziały w rynku.

Ile za to zapłacić?

Aż 15 proc. ankietowanych firm nie potrafiło odpowiedzieć na pytanie, ile byłyby gotowe zapłacić za zachowanie starego numeru. Z pozostałych odpowiedzi można wyciągnąć wniosek, że klienci indywidualni mniej cenią swój numer niż biznesowi.

— Średnia w przypadku telefonów komórkowych kształtuje się na poziomie 60 zł dla klientów biznesowych oraz 46 zł dla klientów indywidualnych. Podobnie w przypadku telefonii stacjonarnej — więcej są w stanie zapłacić przedsiębiorstwa, bo 66 zł, niż klienci indywidualni, chcący utrzymać stary numer za 33 zł — mówi Konrad Magdziarz.

Nie ma natomiast znaczących różnic między tym, ile chcą zapłacić za usługę klienci indywidualni w systemie prepaid i postpaid. Pierwsza grupa jest skłonna wydać 46, a druga 48 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Numer wart 60 zł