Obiecujący rynek, ale się kurczy

MCH
opublikowano: 14-05-2010, 00:00

Coraz więcej firm tworzy linie kosmetyków do pielęgnacji skóry dla panów. Jednak trudno w ich przypadku mówić o stabilności popytu.

Coraz więcej firm tworzy linie kosmetyków do pielęgnacji skóry dla panów. Jednak trudno w ich przypadku mówić o stabilności popytu.

Rynek dermokosmetyków dla panów, choć perspektywiczny, nie imponuje rozmiarami. Jak informuje Maciej Kunicki z IMS Health Consulting, firmy monitorującej rynek farmaceutyczny, wartość sprzedaży dermokosmetyków w ciągu 12 miesięcy do marca 2010 r. w aptekach wyniosła 14,3 mln zł. To zaledwie 1,6 proc. łącznej wartości sprzedaży wszystkich dermokosmetyków (bez szamponów i odżywek do włosów, mydeł, żeli pod prysznic oraz preparatów dla dzieci i niemowląt).

Nazwa dermokosmetyki to określenie potoczne. Nie istnieje taka kategoria prawna ani formalna definicja. Jeśli produkt ma wartości lecznicze, to klasyfikowany jest jako lek, a jeżeli ich nie posiada, zaliczany jest do grupy kosmetyków lub suplementów diety. Dermokosmetyki istnieją na pograniczu tych dwóch grup produktowych. Są to preparaty pozycjonowane jako te, które prócz działania kosmetycznego wykazują działanie lecznicze lub wspomagające leczenie. Dermokosmetyki to produkty zarówno dla osób z różnymi problemami dermatologicznymi — np. trądzikiem — jak i dla ludzi ze zdrową skórą.

Większość firm nie odseparowała produktów dla kobiet od męskich. Sprzedawcy przyznają, że coraz więcej mężczyzn interesuje się dermokosmetykami, jednak nie można mówić o boomie. Jeśli chodzi o skalę tego zainteresowania, to prawdopodobnie wpłynął na nią kryzys. Popyt na produkty do pielęgnacji skóry dla mężczyzn spadł bowiem w ostatnich 12 miesiącach o 7,9 proc., podczas gdy na całym rynku kosmetycznym odnotowano prawie 11-proc. wzrost.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MCH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu