Obsługa w urzędach skarbowych lepsza niż w ZUS

opublikowano: 19-08-2019, 22:00

Mikrofirmy oczekują od państwa przede wszystkim obniżki składek na ubezpieczena społeczne.

Niemal połowa właścicieli mikrofirm dobrze ocenia ich obsługę przez urzędników skarbówki. Słabiej pod tym względem wypada Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS), któremu dobrą opinię wystawiło 38 proc. uczestników Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt. Objęto nim osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i spółki zatrudniające do dziewięciu osób.

Źle o pracy urzędów skarbowych wypowiedziało się 18 proc. ankietowanych. Z badania wynika, że najmniej skłonni do pochwał byli przedsiębiorcy, którzy prowadzą biznes krócej niż rok — w tej grupie było 37 proc. takich głosów. Natomiast połowa spośród tych, którzy działają na rynku dłużej niż dwa lata, oceniła pozytywnie obsługę klienta w swoich urzędach skarbowych. Jednocześnie 19 proc. respondentów negatywnie wypowiedziało się o pracy oddziałów ZUS. Największa grupa, bo 43 proc. badanych, postrzega ją neutralnie.

— Widać, że skarbówka i ZUS starają się o profesjonalną obsługę przedsiębiorców. Jednak to tylko jedna strona medalu w ocenie systemu danin. 76 proc. ankietowanychoczekuje niższych składek ZUS, a 68 proc. — niższych podatków. Były to dwa najczęściej wskazywane przez badanych ułatwienia w prowadzeniu biznesu, jakich oczekują ze strony państwa — podkreśla Joanna Swatowska-Rybak, kierownik badania z firmy inFakt.

Eksperci zwracają uwagę, że ZUS został w ostatnim czasie wyróżniony m.in. za standardy dotyczące obsługi klientów. W konkursie Międzynarodowego Stowarzyszenia Zabezpieczenia Społecznego ISSA Good Practice Award uhonorowano jego program „Po pierwsze klient”. Natomiast Polska Agencja Przedsiębiorczości doceniła zakład za wprowadzanie innowacji dotyczących elektronicznego kontaktu z klientem.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane