Ministerstwo Finansów poinformowało w czwartek, że od 1 lipca wszelkie wiążące informacje w drugiej instancji i w trybach nadzwyczajnych będą dostępne jedynie w formie elektronicznej. Co to oznacza w praktyce? Pisma do fiskusa w sprawie wiążącej informacji stawkowej (WIS), akcyzowej (WIA), o pochodzeniu (WIP) i taryfowej (WIT) będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem konta w e-Urzędzie Skarbowym lub na PUESC (Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych). Resort ostrzega, że złożenie dokumentów w innej formie będzie nieskuteczne.
Ponadto od przyszłego miesiąca odwołania, zażalenia i jakiekolwiek inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną poprzez konto w e-Urzędzie Skarbowym. Zmiany dotyczą również korespondencji w sprawie wiążącej informacji akcyzowej. Odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenia, przedłużenia ważności i wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA będzie można składać tylko poprzez konto na PUESC. A co z WIP i WIT? Odwołania i wszystkie inne dokumenty w ich zakresie będzie można składać — podobnie jak w przypadku WIA — tylko poprzez konto na PUESC.
Resort poinformował ponadto, że dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej i szef Krajowej Administracji Skarbowej będą doręczać drogą elektroniczną korespondencję w sprawach dotyczących wiążących informacji. W zakresie WIA, WIP i WIT — na PUESC, a w sprawach dotyczących WIS w e-Urzędzie Skarbowym.