Odnowione Inteligo stawia na najmłodszych

ET
opublikowano: 22-01-2008, 00:00

PKO BP reanimuje markę Inteligo. Jak dawniej ma być bankiem młodszej klienteli. I sprzedawać, sprzedawać, sprzedawać.

PKO BP reanimuje markę Inteligo. Jak dawniej ma być bankiem młodszej klienteli. I sprzedawać, sprzedawać, sprzedawać.

PKO BP, kojarzone głównie ze starszą klientelą, z definicji niechętnej nowinkom, ma dzisiaj 2,67 mln klientów bankowości internetowej. Ze statystyk wynika, że w ciągu sekundy za pośrednictwem sieci obsługuje on 18 tys. osób, trzy razy więcej niż wszystkie oddziały razem wzięte. Inne dane mówią, że 30 proc. klientów banku aktywnie korzysta z internetu. PKO BP postanowił wykorzystać ten potencjał i wyraźnie wydzielić internetowy biznes. Pod dwiema markami.

— Pierwsza to iPKO, poprzednio PKO Inteligo, która ma zapewnić dostęp do bankowości internetowej użytkownikom tradycyjnych kont, oraz Inteligo — dla klientów nieco młodszych, z przedziału wiekowego 15-34 lata, którzy nie mają czasu na korzystanie z bankowości tradycyjnej —wyjaśnia Jacek Komaracki, prezes Inteligo Financial Services.

IPKO dzieli się na dwie linie biznesowe: dla klientów detalicznych i przedsiębiorców (pod nazwą iPKO Biznes).

Inteligo, jak za dawnych lat, będzie działać pod własnym szyldem. Dzisiaj ma 700 tys. klientów. Rafał Juszczak, prezes PKO BP, tłumaczy, że bank nie zamierza agresywnie walczyć o internautów, lecz skoncentrować się na tych, których już ma. Celem nie jest podbój rynku, lecz zmiana sposobu działania bankowości internetowej. PKO BP stawia na sprzedaż produktów online. Pilotaż prowadzony w IV kwartale 2007 r. pokazał, że to całkiem obiecujący kanał dystrybucji kredytów, kart kredytowych i depozytów. W trzy miesiące bank sprzedał za pośrednictwem internetu produkty za 80 mln zł.

— Jeśli w całym roku uda nam się osiągnąć 350 mln zł sprzedaży, to uznamy to za bardzo dobry wynik — mówi Robert Działak, wiceprezes banku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu