Odzieżówka czeka na mrozy i śnieżyce

MZAT
opublikowano: 06-12-2011, 00:00

Długa i ciepła jesień huśta przychodami sklepów odzieżowych.

Mrozy, śnieżyce, zaspy i zaspani drogowcy — na to czeka Intersport, notowana na GPW sieć sklepów z ubraniami i sprzętem sportowym.

— Przygotowaliśmy w tym sezonie zimowym naprawdę konkurencyjną ofertę sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej, ale do pełnego sukcesu zabrakło nam korzystnej aury zimowej. W ubiegłym roku, w drugiej połowie listopada oraz pierwszej połowie grudnia, mieliśmy piękną zimę. W tym roku klienci, czekając na mróz i śnieg, przesuwają zakupy na późniejszy okres — mówi Artur Mikołajko, prezes Intersport Polska. Ciepły i suchy listopad ma być wytłumaczeniem znacznego spadku sprzedaży — w ubiegłym miesiącu Intersport miał 14,6 mln zł przychodów, 14,7 proc. mniej niż rok temu. Do tej pory spółka ma już 170 mln zł przychodów, po trzech kwartałach — 4,4 mln zł straty netto. Dla Intersportu sezon zimowy to tradycyjnie okres żniw i najwyższej sprzedaży. Gorsze wyniki w tym roku mogą wpłynąć na obniżenie prognozy wyników. Ocena realizacji planów ma być przedstawiona w drugiej połowie grudnia. Problemy Intersportu są obce innym sieciom odzieżowym.Szwedzkie H&M korzysta z ostatnich jesiennych promieni słońca.

— Miesiące jesienne były dla H&M w Polsce bardzo korzystne. Odnotowaliśmy kilkuprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem, i to wyłącznie porównując sklepy, które były już otwarte ubiegłej jesieni. Jeżeli włączymy do obliczeń sklepy otwarte w 2011 r., wzrost obrotów sięga nawet kilkunastu procent. Przyczyną jest zapewne różnorodność naszej oferty — firmy skoncentrowane wyłącznie na ciepłej odzieży wierzchniej są bardzo zależne od pogody i dużo ryzykują, gdy aura jest inna niż w ich założeniach — mówi Ewa Jarzemska, rzecznik H&M Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu