Okna, drzwi, bramy reklamują polscy piłkarze

Weronika Szkwarek, Bankier.pl
opublikowano: 20-06-2016, 22:00

Tworzą mistrzowski klimat, stanowią żywe symbole precyzji, wytrzymałości i elegancji i nie tracą czasu na aplikacje. Reprezentanci Polski w piłce nożnej w ramach EURO 2016 po godzinach reklamują okna, drzwi, bramy, telewizory, domy maklerskie czy klimatyzatory. Robert Lewandowski ma otwartych co najmniej sześć kontraktów reklamowych, Grzegorza Krychowiaka widać co najmniej w trzech, a po reklamie opla astry Łukasz Piszczek promuje drzwi i bramy garażowe.

Robert Lewandowski reklamuje m.in. szampon przeciwłupieżowy Head & Shoulders pod hasłem „Na barkach kapitana spoczywa wiele. Tylko nie łupież”, telefon Huawei P9, nową aplikację od NIKE Pro Genius Mental Training. Ostatnio stał się razem z Tomaszem Kotem twarzą nowej kampanii wizerunkowej T-Mobile. Według Press Service’u, na jednej reklamie Lewandowski może zarobić od 700 tys. do 2,5 mln zł. Robert Lewandowski jest też najchętniej przywoływanym przez czasopisma piłkarzem. W kwietniu znalazł się 53 razy na pierwszych stronach gazet, natomiast cała reprezentacja 49 — wynika z raportu Press Service’u.

Jednak łączna analiza publikacji we wszystkich mediach plasuje Lewandowskiego na 2. miejscu na rzecz całej drużyny — napastnik zaliczył 5702 wzmianki, podczas gdy cała reprezentacja — 6656.

Co najmniej trzy obecnie podpisane kontrakty ma Grzegorz Krychowiak. Niedawno stał się twarzą portalu Sport.pl i domu maklerskiego XTB, w którym głosi hasło: „Wytrenuj swój zysk”. Wziął również udział w spotach reklamowych marki Samsung, gdzie przekonuje, że jedynie telewizory tej firmy gwarantują „emocje absolutne”.

Jakub Błaszczykowski jest ambasadorem marki LG Electronics Polska i Druteksu. W mediach zachęca do kupna klimatyzatorów, telewizorów i okien. Jeden aktywny kontrakt odnotowuje natomiast Łukasz Piszczek, który poleca produkty firmy Krispol, zajmującej się produkcją m.in. bram garażowych, rolet i drzwi.

Cała drużyna uczestniczy również w reklamach firm, które należą do sponsorów reprezentacji Polski na EURO 2016. Wśród nich znajduje się Grupa Lotos, która razem z piłkarzami promuje akcję „Szczęśliwe sznurówki”. Głośnym echem odbiła się w mediach kampania Vistuli z udziałem zespołu Nawałki. Od niedawna firma wprowadziła do sprzedaży limitowaną serię formalnych strojów reprezentacji Polski — podstawowa wersja garnituru z kolekcji kosztuje 1499 zł, ale to Lewandowski stał się twarzą marki i osobnej serii Selection — „ubrań wyselekcjonowanych przez jednego z najlepszych piłkarzy na świecie”. Piłkarze dość często angażują się w kampanie społeczne. Lewandowski np. został powołany do „drużyny” organizacji UNICEF-u i działa w akcji na rzecz nepalskich dzieci, a Arkadiusz Milik został ambasadorem marki Tymbark i kampanii „Z podwórka na stadion”. Stawki, które otrzymują piłkarze za udział w reklamie, zmieniają się w zależności od przebiegu meczów — wynika z analiz Press Service’u. Zdaniem Grzegorza Kity, prezesa agencji Sport Management Polska, po wyśmienitej grze Bartosza Kapustki może on liczyć na kontrakt reklamowy o wartości nawet 700 tys. zł.

Piłkarze reprezentacji po godzinach

Reklamowana marka, status ambasadora marki

Jakub Błaszczykowski - LG Electronics Polska, Drutex

Artur Boruc - Betsafe.com

Grzegorz Krychowiak - Sport.pl, Samsung Electronics Polska, Dom maklerski X-Trade Brokers (XTB)

Robert Lewandowski - Procter & Gamble, Nike, Huawei, T-Mobile, Vistula, Coca-Cola

Arkadiusz Milik - Tymbark

Łukasz Piszczek - Krispol

Źródło: opracowanie własne, Bankier.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Weronika Szkwarek, Bankier.pl

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu