Okocim chce zdobyć w tym roku 16 proc. rynku

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2002-02-14 14:57

Carlsberg Okocim zamierza osiągnąć w tym roku co najmniej 16-proc. udział w rynku piwa - poinformował Marcin Piróg, prezes spółki, podczas konferencji prasowej. Według jego danych, w 2001r. Calsberg Okocim, wraz z przejmowanymi browarami: Kasztelan, Bosman i Piast, miał 15-proc. udział w rynku.

Obecnie finalizowany jest proces prawny przejęcia browarów Kasztelan i Bosman. Rozpoczęła się również integracja Dolnośląskich Browarów Piast.

- Od stycznia sprzedajemy piwo Bosman i Kasztelan, natomiast Piast znajdzie się w sprzedaży Okocimia od 1 marca - powiedział Marcin Piróg.

W 2001 roku sprzedaż Okocimia wzrosła z 1,43 do 1,55 mln hektolitrów piwa, czyli o 9 proc. Jednocześnie przychody ze sprzedaży wzrosły z 320 do 340 mln zł.

PAP