Opakowanie zwraca uwagę głównie indywidualnego nabywcy

Ewa Bęczkowska
01-10-2003, 00:00

Ważnym elementem rozgrywki marketingowej wśród dostawców aplikacji dla MSP jest opakowanie.

Producenci aplikacji dla małych i średnich przedsiębiorstw nie zapominają, że opakowanie przykuwa uwagę nabywcy.

— Sześciokątne opakowania były przełomem. Ułożone obok siebie przypominały plaster miodu, który posłużył nam przez trzy lata do prezentacji oferty, a ich kształt zrodził koncepcję marketingową pod hasłem — „Miodzio programy” — opowiada Krzysztof Romaniuk, dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie Wapro.

Koncepcję plastra miodu wykorzystywano m.in. na targach. Wówczas stoiska przypominały ule, hostessy pszczółki, a potencjalnych nabywców systemów częstowano miodem pitnym.

Sposób prezentacji oprogramowania ma za zadanie informować potencjalnego nabywcę, jaka jest jego funkcja.

— Główne elementy graficzne znajdujące się na opakowaniu powinny wstępnie wyjaśniać, do czego jest przeznaczony. Pozostałe mają nadać pewną linię, która stanie się spójnym elementem grupy produktów — twierdzi Tomasz Sokołowski, dyrektor ds. finansów i marketingu w firmie Insert.

Pierwsze opakowania Insertu nawiązywały stylistyką do XIX wieku. Były stonowane, druga linia była wyraźnie utrzymana w stylistyce przełomu wieków, trzecia, która właśnie jest wprowadzana na rynek, ma więcej elementów nowoczesności.

Tomasz Sokołowski zapewnia, że pudełka nadal nawiązują do poprzednich projektów, choćby kolorystyką, czcionką i białym tłem. To wszystko pozwala klientom odróżniać oprogramowanie od oferty konkurencji i łączy je w spójną całość.

— Użytkownikiem naszych aplikacji są księgowi, a to dość konserwatywny odbiorca, dla którego liczy się funkcjonalność i porządek w programie. Ważniejsze są nowe technologie, które usprawnią pracę. To samo jest z dystrybutorami, dla których opakowanie ma mniejsze znaczenie. Najbardziej docenia je użytkownik indywidualny, który po raz pierwszy widzi oprogramowanie na półce w sklepie — uważa Tomasz Sokołowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Bęczkowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Opakowanie zwraca uwagę głównie indywidualnego nabywcy