Opel zaprezentuje nową twarz

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2020-06-14 22:00

Niemiecki producent samochodów potwierdził, że kolejna generacja modelu mokka będzie platformą do prezentacji nowej filozofii projektowania.

Model przechodzi przez ostatnią fazę testów i ma trafić do salonów na początku przyszłego roku. To jeden z popularniejszych samochodów w ofercie Opla, więc koncern systematycznie wypuszcza informacje na temat premiery modelu, podgrzewając jednocześnie atmosferę i zainteresowanie. Teraz przyszła pora na doniesienia o rewolucji w stylistyce.

„Przednia osłona nowej mokki rozciąga się płynnie w poprzek przodu pojazdu pod maską, wizualnie powiększając jej szerokość, i porządkuje pas przedni z mniejszą ilością elementów. Żadne zbędne zdobienie nie przeszkadza w skupieniu uwagi na czystej, gładkiej powierzchni, która doskonale integruje światła przednie” — czytamy w komunikacie.

Opel nadał nawet nazwę temu elementowi — vizor. Reflektory, grill i logo mają być zintegrowane w jednym module. Autorem koncepcji jest zespół pracujący pod kierownictwem Marka Adamsa, wiceprezesa ds. stylistyki. Inspiracją była ponoć pierwsza generacja modelu manta, czyli sportowego auta z początku lat 70. Vizor ma być znakiem rozpoznawczym wszystkich nowych modeli Opla w kolejnej dekadzie. Mokka jest flagowym SUV-em Opla, ale niejedynym. Mniejszy crossland X kosztuje 64,1 tys. zł, natomiast większy grandland X co najmniej 101,5 tys. zł, a w wersji hybrydowej co najmniej 162,8 tys. zł. W promocję mokki mocno zaangażowany jest znany trener piłkarski Jürgen Klopp, który obecnie prowadzi klub Liverpool. Opel został przejęty przez francuski koncern PSA trzy lata temu, a tym samym znalazł się w jednej grupie z takimi markami, jak Peugeot i Citroën.