Opłaca się być Gazelą

Anna Dermont
10-12-2007, 00:00

Rankingów firm w Polsce nie brakuje. Co roku powstaje wiele zestawień przedsiębiorstw największych, najzyskowniejszych, najbardziej wartościowych i szeregowanych według wszelkich innych możliwych do wymyślenia „naj”. I mimo że politycy w ciągu ostatnich kilku lat robili wszystko, aby obrzydzić Polakom słowo „lista”, listy rankingowe wciąż powstają, a niektóre z nich — jak np. nasze Gazele Biznesu — cieszą się wciąż rosnącą popularnością.

W czym tkwi tajemnica popularności rankingu Gazele Biznesu? W korzyściach, które zapewnia firmie obecność w zestawieniu.

Wizerunek

Już samo zakwalifikowanie firmy do rankingu dowodzi, że jest ona w doskonałej kondycji, i to przynajmniej od trzech lat, bo taki okres bierzemy pod uwagę, przygotowując każde kolejne wydanie listy. Potwierdza także uczciwość firmy, ponieważ jednym z etapów „prześwietlania” kandydatów przez autora zestawienia — wywiadownię gospodarczą Coface Poland — jest sprawdzenie, czy firma nie zalega z płatnościami wobec kooperantów, pracowników lub fiskusa. Ponadto Gazelami zostają wyłącznie przedsiębiorstwa, wobec których nie toczą się postępowania sądowe, windykacyjne czy upadłościowe.

Zdarzyło się kiedyś, że szef firmy, która gościła w kilku kolejnych zestawieniach, nie nadesłał kolejnego zgłoszenia w przekonaniu, że dane spółki wyszuka i sprawdzi Coface Poland. Ponieważ tak się nie stało i firma na listę nie trafiła, jej prezes odbierał telefony od kooperantów, którzy zaniepokojeni jej nieobecnością w nowym zestawieniu, pytali czy nie popadła w jakieś kłopoty.

To dowód, że tytuł Gazeli Biznesu jest świadectwem dobrej kondycji przedsiębiorstwa, a przy okazji to wskazówka, że warto samemu zgłosić swoją firmę do rankingu, nie czekając na jej wyszukanie przez Coface Poland.

Marketing i wiedza

Tytuł Gazeli Biznesu jest już na tyle znany, że firmy, które go zdobyły, chętnie posługują się nim w swoich działaniach marketingowych i reklamowych.

Dla wielu przedsiębiorstw obecność w rankingu to często jedyna, a już na pewno pierwsza, okazja do zaistnienia w mediach. Dzięki temu o jego ofercie i kondycji dowiadują się potencjalni klienci i kontrahenci. Tym bardziej że nasze zainteresowanie Gazelami nie kończy się na opublikowaniu jednorazowego dodatku z rankingiem i zaproszeniu laureatów do udziału w jednej z regionalnych gal.

O firmach — Gazelach od lat piszemy na łamach „Pulsu Biznesu”, informując o dokonywanych przez nie inwestycjach, osiągnięciach, ważnych kontraktach itd. Ale to jeszcze nie wszystko.

Uruchomiliśmy poświęcony Gazelom Biznesu wortal internetowy www.gazele.pl. Można na nim znaleźć informacje o wszystkich przedsiębiorstwach, które kiedykolwiek zagościły na naszej liście rankingowej, poczynając od 2001 r.

Nie brakuje tam tekstów poświęconych firmom, i to zarówno całkiem nowych, jak i archiwalnych. Nasz wortal ma także umożliwiać biznesmenom wymianę informacji, opinii i praktycznych uwag. Liczymy więc, że stanie się kolejnym użytecznym narzędziem dla przedsiębiorców, i to zarówno tych, których firmy są Gazelami Biznesu, jak i tych, które do tego miana dopiero pretendują. Szczegółowo o wortalu informujemy na stronach 16-17.

Czy zatem warto być Gazelą Biznesu? Warto! Tym bardziej że wszystkie wymienione tu korzyści otrzymuje się całkowicie bezpłatnie. Wystarczy „tylko” doskonale zarządzać swoim przedsiębiorstwem i zapewniać mu dynamiczny rozwój, aby zakwalifikować się do rankingu. l

Piotr Krupa: Kruk

prezes firmy windykacyjnej z Wrocławia

Miano jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm podnosi naszą wiarygodność i pozytywnie wpływa na relacje z innymi przedsiębiorstwami.

Jeśli przy negocjacjach spotkają się dwie Gazele, to znacznie łatwiej dojść do porozumienia — świadomość, że mamy do czynienia z firmą, która również osiąga dobre wyniki, sprawia, że do rozmów przystępujemy z większym zaufaniem i przekonaniem.

Jan Krzywonos: Jotkel

przedsiębiorca z Krotoszyna, produkujący wyposażenie fabryk i magazynów

W masie różnych konkursów, w których warunkiem nagrodzenia jest opłacona faktura, ranking organizowany przez „Puls Biznesu” cechuje cenna dla nas niezależność. Dlatego chętnie stajemy do rywalizacji o tytuł, który wyróżnia nas na tle innych dynamicznych przedsiębiorstw. Poza tym Gazela — szybkie i sprawne zwierzę — doskonale odzwierciedla charakter naszej firmy — wciąż rozpędzonej i rozwijającej się.

Paweł Kądziela: Asta Net

dyrektor ds. marketingu z Piły, która świadczy usługi telewizji kablowej, cyfrowej, stałego dostępu do internetu oraz telefonii stacjonarnej

Tytuł Gazeli Biznesu podnosi prestiż naszej firmy w oczach klientów i kontrahentów. Na rynku jest mnóstwo firm, ale tylko te, które potrafią się stale i dynamicznie rozwijać, są odbierane jako wiarygodne. Po zdobyciu tytułu otrzymaliśmy wiele gratulacji, co oznacza, że został on dostrzeżony i doceniony. Wiąże się z nim również inny przywilej — dzięki niemu można częściej gościć na łamach „Pulsu Biznesu”, czego nie sposób nie docenić. Ponadto Gazele Biznesu tworzą nieformalną społeczność biznesową. Lepiej przebiegają rozmowy handlowe między nimi, a to, że nagrodzone firmy wiąże swoista nić porozumienia, przekuwa się na powodzenie wielu rozmów biznesowych.

Karolina Tokarz: Promag

dyrektor ds. handlu i marketingu w poznańskiej spółce, specjalizującej się w produkcji sprzętu magazynowego

Kiedy kilka lat temu pierwszy raz usłyszeliśmy o rankingu najdynamiczniej rozwijających się firm, zgłosiliśmy się z ciekawości. Dziś nieznalezienie się w gronie Gazel Biznesu byłoby dla nas dyshonorem. Marka ta jest dobrze znana naszym dostawcom, klientom, a nawet konkurentom, ponieważ wielu z nich zetknęło się z tym tytułem, a nawet go otrzymało. Kiedy ranking ruszał pierwszy raz, wydawało się nam, że przyznanie godła Gazela Biznesu tak dużej liczbie firm mija się z celem — to, czym może poszczycić się wiele podmiotów, wydaje się mniej cenne. Jednak dotychczasowa formuła konkursu sprawdziła się — znak Gazeli Biznesu jest rozpoznawalny, kojarzony z rzetelnością i sukcesem.

Agata Gąsiorowska: Teta

dyrektor ds. marketingu w spółce z Wrocławia, produkującej oprogramowanie dla firm

Gazele Biznesu to jeden z niewielu rankingów, który wyróżnia się jasno i precyzyjnie określonymi kryteriami oceny. Nie jest tytułem, który można po prostu kupić, trzeba na niego faktycznie zasłużyć. Między innymi dzięki temu bycie Gazelą Biznesu wspomaga budowanie wiarygodności firmy na rynku.

Katarzyna Łodzińska: Zelmel Cet

wspólnik w firmie z Pszczyny, produkującej dzwonki, gongi i alarmy bezprzewodowe

Tegoroczny tytuł Gazeli Biznesu to dla nas już piąte z rzędu wyróżnienie. Obecność w rankingu jest obrazem naszych dokonań. Tytuł pomaga budować pozytywny wizerunek firmy. Dzięki niemu jesteśmy bardziej rozpoznawalni wśród klientów i kontrahentów.

Mirosław Gzella: Gzella

właściciel bydgoskich zakładów mięsnych

Gazele Biznesu to jeden z niewielu konkursów, którego trofeum liczy się w świecie biznesu, a za udział nie trzeba płacić. Gazela to nie tylko statuetka, lecz także honorowe wyróżnienie, które spotyka się uznaniem na rynku.

Anna Fudali-Gil: JAS-FBG

specjalista do spraw public relations z warszawskiej spółki, działającej w branży transportowej

Wyróżnienie tytułem Gazela Biznesu wiąże się przede wszystkim z prestiżem, a dodatkowo wspiera proces budowania wizerunku, czyniąc naszą firmę wiarygodnym partnerem biznesowym. Do grona laureatów należą bowiem przedsiębiorstwa wykazujące się dużą dynamiką wyników finansowych i rzetelnością. Tytuł, będący synonimem solidności, stabilności, wiarygodności i odpowiedzialności, stanowi ważną rekomendację handlową. Tym większe znaczenie ma dla nas to, że zdobyliśmy go aż sześć razy.

Leszek Konopka: Gras Savoye Polska

prezes grupy spółek brokerskich

Tytuł Gazeli Biznesu to wyróżnienie, które potwierdza, że nasze wysiłki związane z zarządzaniem firmą przynoszą wymierne i długoterminowe rezultaty. W kontaktach zewnętrznych natomiast prestiż wynikający z bycia Gazelą Biznesu wzbudza zaufanie i jest dla nas niewątpliwą wartością.

Wojciech Rybka: Drozapol-Profil

prezes spółki z Bydgoszczy, produkującej wyroby hutnicze

To prestiżowe wyróżnienie jest dla nas doskonałą rekomendacją. Firma jest dobrze postrzegana przez partnerów handlowych, banki oraz instytucje samorządowe. Dzięki dynamicznemu rozwojowi z Gazeli Biznesu przeistoczyliśmy się w lokomotywę i obecnie jesteśmy już zbyt duzi, aby startować w rankingu. Jednak korzyści płynące z posiadania tego tytułu w przeszłości widoczne są do dziś.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Dermont

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Opłaca się być Gazelą