Optimus rozważa wyjście z eMarket

Mariusz Zielke, Radosław Omachel
opublikowano: 2001-10-11 00:00

Optimus rozważa wyjście z eMarket

Optimus już wkrótce może wyjść z eMarket — wynika z nieoficjalnych informacji. 15 października na zgromadzeniu wspólników internetowej spółki zapadną ostateczne decyzję o jej losach. Polsat, współwłaściciel firmy, utrzymuje, że będzie chciał dalej prowadzić internetowy sklep.

Ważą się losy internetowego sklepu eMarket, którego udziałowcami są Optimus i Telewizja Polsat (po 50 proc.). Według nieoficjalnych informacji, Optimus już zdecydował o rezygnacji z dalszego finansowania projektu, gdyż nie pasuje on do strategii technologicznej części holdingu. eMarketu nie chciało też ITI, właściciel m.in. telewizji TVN, który przejął Onet.

— Optimus poprosił o przesunięcie terminu zgromadzenia wspólników o dwa tygodnie. Wtedy zapadnie decyzja o losach eMarket. Jeśli nowosądecka spółka nie będzie chciała dalej współfinansować projektu, zaproponujemy jej przejęcie udziałów i sami dokapitalizujemy internetowy sklep — mówi Zygmunt Solorz, szef Polsatu.

Kapitał spółki wynosi 10,6 mln zł i znajduje się na wyczerpaniu.

W eMarket może pojawić się nowy udziałowiec.

— Decyzja na temat dalszych losów spółki zapadnie do 15 października. Udziałowcy zastanawiają się w tej chwili, o ile podnieść kapitał — mówi Tomasz Bońdos, prezes eMarket.

Potwierdza informację o możliwości pojawienia się w spółce nowego udziałowca. Nie wiadomo jednak, czy miałby on przejąć udziały Optimusa, czy nową emisję. Stanowczo zaprzecza plotkom, jakoby eMarket miał zostać zlikwidowany.

— Cały czas działamy, podpisujemy umowy handlowe, nie ma mowy o wstrzymaniu działalności czy likwidacji spółki — mówi Tomasz Bońdos.

EMarket powstał na fali internetowej hossy w 2000 r. Polsat miał zapewnić spółce promocję w mediach i dostęp do platformy cyfrowej, Optimus zaś — technologię i obsługę internetową. Z chwilą porozumienia akcjonariuszy Optimusa z ITI na temat przejęcia Onetu stało się jasne, że właściciela TVN nie będzie interesować współpraca z konkurencyjnym Polsatem na platformie handlowej. Mimo niezłych wyników sprzedaży (według nieoficjalnych informacji eMarket ma około 1 mln zł rocznego obrotu, co jak na sklep internetowy jest wynikiem bardzo dobrym), spółka przynosi straty.