Orange negocjuje przejęcie Multimedia Polska Energia

WST, ESPI
opublikowano: 2017-07-11 20:27
zaktualizowano: 2017-07-11 20:26

Orange Polska bierze udział w negocjacjach z Multimedia Polska w sprawie nabycia 100 proc. udziałów w Multimedia Polska Energia - podał Orange w komunikacie. Tym samym potwierdziła się informacja, jaką jako pierwszy opublikował „Puls Biznesu”.

We wtorkowym wydaniu nasz dziennik napisał, że spółka z grupy Multimediów, sprzedająca gaz i prąd 40 tys. klientów, może być warta ponad 50 mln zł i, że zabiegają o nią Orange i PGE.

KLIENCI Z MIAST KUSZĄ: PGE, którą zarządza Henryk Baranowski, chętnie powiększy bazę klientów o odbiorców z dużych miast. Branża spekuluje też o jej apetycie na system billingowy Multimediów. Orange Polska, którym kieruje Jean-Franćois Fallacher, ma nadzieję pozyskać bazę klientów i sprzedać im również pozostałe usługi, czyli internet, telefon, telewizję i konto bankowe. To na tyle atrakcyjne, że przebił ofertę PGE.
FOT. WM, ARC

We wtorkowym wieczornym komunikacie Orange napisał, że m.in., że „…Negocjacje trwają, a ich wynik jest niepewny. Nabycie spółki Multimedia Polska Energia sp. z o.o. przez Orange Polska wpisałoby się w strategię spółki poszerzania portfolio usług dla gospodarstwa domowego”. 

Orange zaznaczył, że zmierzał opóźnić podanie informacji poufnej do publicznej wiadomości. 

Multimedia Polska, spółka matka Multimedia Polska Energia to trzeci co do wielkości operator kablowy na polskim rynku. Ma zostać przejęty przez większego rywala, czyli UPC, co wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UPC chce przejąć Multimedia bez części energetycznej, czyli klientów kupujących prąd i gaz. Dlatego biznes trafił pod młotek.