Orange sprzedaje kanał sportowy

opublikowano: 16-09-2014, 00:00

Spółka dziennikarza gospodarczego ma kupić kanał transmitujący m.in. mecze zaplecza ekstraklasy. Czy to zapowiedź wejścia giganta?

Po co telekomowi telewizja? Po to, żeby miał co sprzedać. Orange ogłosiło w poniedziałek, że w najbliższych miesiącach pozbędzie się stworzonego sześć lat temu kanału sportowego, w którym obecnie transmitowane są m.in. rozgrywki piłkarskiej pierwszej ligi i włoskiej Serie A, gale mieszanych sztuk walki czy rozgrywki pokerowe.

— Podpisaliśmy warunkową umowę przejęcia Orange Sport przez spółkę RMVC, którą kontroluje były dziennikarz i szef TVN CNBC Roman Młodkowski. Sprzedaży można się było spodziewać, ponieważ w Orange Polska konsekwentnie skupiamy się na „czystej” działalności telekomunikacyjnej — napisał na blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange.

Wartości transakcji na razie nie ujawniono, ale w porównaniu z poprzednimi wyprzedażami aktywów spoza podstawowego biznesu Orange nie mogła być duża. W 2011 r. francuska grupa za 1,7 mld zł sprzedała Emitela, operatora infrastruktury radiowo-telewizyjnej (kupił go fundusz Montagu, który dwa lata później odsprzedał spółkę ze sporym przebiciem funduszom Alinda). Rok temu za 375 mln zł telekom pozbył się Wirtualnej Polski, którą kupił duet Innova-O2. W RMVC Roman Młodkowski — który do 2013 r. kierował kanałem TVN CNBC — ma 80 proc. udziałów, jest też prezesem spółki. Reszta udziałów należy do Bartosza Wolszczaka. Z Romanem Młodkowskim nie udało się nam wczoraj skontaktować.Wiadomo, że przejmowany kanał — który dociera do 5 mln gospodarstw domowych — będzie musiał zmienić nazwę.

— Nowy właściciel zobowiązał się do utrzymania sportowego charakteru kanału — mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange ds. finansowych.

W branży spekuluje się, że za kupnem Orange Sport może stać międzynarodowy gracz — zwłaszcza, że po zakończeniu sezonu do wzięcia będą transmisje ze spotkań piłkarskiej Ekstraklasy przez sześć lat. Przy sprzedaży praw Ekstraklasie doradza międzynarodowa agencja MP & Silva, a wśród zainteresowanych wymienia się m.in. amerykańskiego giganta Fox Sports, który w ostatnich dwóch latach zaczął kupować prawa do europejskich rozgrywek i otworzył lokalne oddziały m.in. we Włoszech i Holandii. Zainteresowana polskim rynkiem ma być też Al Jazeera Sports.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane