Orange w roli nadawcy TV

Katarzyna Latek
04-07-2008, 00:00

Gigant rozwija ofertę telewizyjną. W lipcu ruszy kanał Orange Sport, a w sierpniu telewizja satelitarna.

Gigant rozwija ofertę telewizyjną. W lipcu ruszy kanał Orange Sport, a w sierpniu telewizja satelitarna.

Przychody grupy Orange z tzw. usług innowacyjnych stanowiły w 2007 r. 6 proc. przychodów. W 2010 r. mają sięgnąć 15 proc. Polska jest dla Orange jednym z krajów strategicznych, obok Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Dlatego większość nowoczesnych usług będzie wdrażana także u nas. Jedną z nich jest własny kanał telewizyjny Orange Sport. Klienci TP będą mogli go oglądać od 25 lipca.

— Orange Sport będzie dostępny zarówno przez IPTV, jak i w ramach planowanej wkrótce usługi satelitarnej oraz dla klientów Cyfry+. Start jest planowany przy okazji rozpoczęcia jesiennej rundy ekstraklasy — mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP.

Z IPTV w ramach tzw. multipakietu na koniec I kw. korzystało 49 tys. abonentów TP.

Usługa satelitarna Orange ma ruszyć już w sierpniu i będzie udostępniona dzięki infrastrukturze Cyfry+. Ma być skierowana do osób, które nie są w zasięgu usług IPTV TP lub ich łącza nie są wystarczająco dobrej jakości. Przedstawiciele TP zapowiadają, że oferta będzie stopniowo rozszerzana, by jak najbardziej zbliżyć ją do oferty IPTV. Planowane jest m.in. udostępnienie użytkownikom telewizji satelitarnej korzystania z wideo na życzenie.

Wojciech Jabczyński informuje, że Orange pracuje też nad kolejną wersją telewizji mobilnej. Obecnie oferuje już telewizję mobilną w technologii wideostreamingu. W przyszłości zamierza uruchomić ją w technologii DVB-H. Niezależnie od tego Orange wprowadzi niedługo standard HD dla dostępnych już usług telewizji mobilnej. Zaplanowano to na czwarty kwartał 2008 r.

Te działania są zgodne ze strategią całej grupy Orange.

— Nie chcemy być postrzegani tylko jako dostawca dostępu do internetu, ale jako dostawca usług — przekonuje Jean-Yves Leonnec, dyrektor ds. strategii Orange.

Podstawą tej strategii jest konwergencja, czyli wykorzystanie dostępu do internetu zarówno stacjonarnego, jak i bezprzewodowego na różnych typach urządzeń.

— W tej chwili z bezprzewodowego internetu korzysta 1,2 mln naszych klientów, a z ADSL — 12 mln. Mamy też 1 mln abonentów IPTV (telewizja internetowa), co daje nam pierwsze miejsce na świecie. Jedną z najszybciej rozwijających się usług jest wideo na żądanie, z którego korzysta 2,5 mln klientów — mówi Jean-Yves Leonnec.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Orange w roli nadawcy TV