Czytasz dzięki

Orange: Wartość rynku telekomunikacyjnego wzrosła o 1,1 proc.

ISBNews
opublikowano: 27-07-2015, 18:34

Wartość rynku telekomunikacyjnego wzrosła o 1,1% r/r w I półroczu 2015 r., wynika z szacunków Orange Polska.

"Według szacunków grupy, wartość rynku telekomunikacyjnego w pierwszym półroczu 2015 r. wzrosła o 1,1% w stosunku do pierwszego półrocza 2014 r. Do tego wzrostu przyczynił się głównie rozwój rynku hurtu mobilnego, w szczególności usług świadczonych operatorom dla kreowania przez nich usług do klientów końcowych. Z drugiej strony trwa przecena rynku telefonii stacjonarnej połączona z obniżką rynku komórkowego w zakresie usług detalicznych w wyniku obniżania się średnich opłat płaconych przez klientów" – czytamy w raporcie.

Operator wskazuje, że rosnącą popularnością cieszą się na rynku oferty terminali sprzedawane przez operatorów w modelu ratalnym. Z jednej strony pozwala to operatorom wykazywać przychody już w momencie sprzedaży terminala klientowi końcowemu, czyli we wcześniejszym okresie niż przy klasycznym podejściu na rynku telekomunikacyjnym, tj. w ofercie subsydiowanej.

'Z drugiej zaś strony takie podejście ułatwia klientom porównywanie cen poszczególnych terminali, co w konsekwencji może spowodować przesunięcie się części wartości poza rynek telekomunikacyjny (sieci dystrybucyjne nienależące do operatorów). Operatorzy kontynuują oferowanie usług głosowych bez limitów minut, zarówno w ramach ofert mobilnych, jak i stacjonarnych. Wpływa to na obniżenie wartości rynku, zwłaszcza segmentu mobilnego. Z drugiej strony, wzrost popularności smartfonów, tabletów i innych urządzeń wykorzystujących mobilny dostęp do internetu korzystnie wpływa na rozwój rynku telekomunikacyjnego, szczególnie usług mobilnego transferu danych" – czytamy dalej.

Jak podkreśla Orange, niekorzystnym dla operatorów czynnikiem pozostaje zastępowanie usług stacjonarnych usługami mobilnymi. O ile w poprzednich latach podstawową usługą podlegającą temu trendowi była telefonia stacjonarna, obecnie zaczyna to również dotyczyć szerokopasmowego dostępu do internetu.

"Popularyzacja LTE może w zależności od opcji cenowych wpłynąć na zjawisko substytucyjności usług mobilnych wobec stacjonarnych, jak również na komplementarność obu usług. W najbliższych latach rozwój rynku będzie koncentrował się wokół nabierającej znaczenia konwergencji usług stacjonarnych i komórkowych, dalszego łączenia usług telekomunikacyjnych z telewizją i rozrywką a także ekspansji usług opartych na technologii 4G" – czytamy dalej.

Na rynku biznesowym kierunkiem rozwoju w kolejnych latach będzie prawdopodobnie rosnąca popularność ofert telekomunikacyjnych łączonych z ofertami ICT oraz wzrost segmentu machine-to-machine (M2M), ocenia telekom.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane