Orlen konsoliduje logistykę

opublikowano: 01-06-2017, 22:00

Obszar Usług Kolejowych spółki Euronaft Trzebinia, należący do Orlen Południe, 1 czerwca wejdzie w skład majątku Orlenu KolTrans.

Operator kolejowy Orlenu zyska większe moce i skalę działania oraz szóstą pozycję (według pracy przewozowej) wśród przewoźników w Polsce. Udział w rynku transportowym Orlen KolTrans na podstawie danych UTK za 2016 r. wynosi 2,27 proc., a Euronaft Trzebinia 1,04 proc. Z informacji z bieżącego roku wynika, że w obu firmach tendencja jest wzrostowa. Po połączeniu powstanie przewoźnik, który na polskim rynku będzie konkurował z CTL Logistics o piątą pozycję.

— Integracja działalności kolejowej jest elementem strategii logistyki Grupy Orlen, zmierzającej do optymalizacji tej części działalności. Dzięki połączeniu spółek możemy efektywniej planować i realizować potrzeby przewozowe, a także budować wartość naszych aktywów przez pozyskiwanie przychodów z zewnątrz. Orlen KolTrans stanie się jeszcze bardziej wiarygodnym partnerem biznesowym — podkreśla Andrzej Raszewski, dyrektor Biura Logistyki — Polska w PKN Orlen.

Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia przeprowadziły wymagane przez prawo zawiadomienia organizacji związkowych, rady pracowników i załogi o planowanym przejściu części zakładu pracy Euronaft Trzebinia. Około stu pracowników tej części przedsiębiorstwa poza zachowaniem dotychczasowych warunków pracy zyska możliwość korzystania ze świadczeń pracowniczych Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Orlenie KolTransie. Orlen KolTrans jest spółką z Grupy Kapitałowej PKN Orlen, działającą w branży kolejowej od 2001 r. Oferuje kompleksową usługę transportu kolejowego, obejmującą krajowy i międzynarodowy transport towarów, serwis i naprawę taboru, dzierżawę wagonów i obsługę bocznic.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia realizowała od 2005 r. przewozy specjalne i towarów niebezpiecznych, chemii, kruszyw, piasku. Zakres działalności nowego operatora będzie obejmował m.in. przewóz kolejowy na terenie Polski, a także czyszczenie, naprawę cystern i lokomotyw w warsztatach w Płocku i Trzebini, zarządzanie bocznicami GK Orlen w Płocku, Trzebini, Jedliczu, Ostrowie Wlkp., Włocławku, Widełce koło Rzeszowa i wkrótce Olszanicy koło Krakowa, dzierżawę cystern kolejowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu