OT Logistics bierze kurs na Szwecję

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2024-04-12 16:16

Należący do grupy gdyński operator będzie współpracować z armatorem Lakeway Link w uruchomieniu przewozu naczep i dużych ładunków między Polską a Szwecją.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • do jakich portów popłyną statki z terminalu OT Port Gdynia
  • jakie obecnie połączenia promowe obsługuje spółka
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

OT Port Gdynia z grupy OT Logistics oraz szwedzki armator Lakeway Link podpisali umowę handlową na uruchomienie nowej linii ro-ro dla naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków między Polską a Szwecją. PB pisał już o przygotowaniach armatora. Pierwotnie wahał się — wybrać Gdynię czy Gdańsk.

— Nowe połączenie wpisuje się w światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.

Lakeway Link to spółka utworzona w 2023 r. przez szwedzką firmę logistyczną Greencarrier oraz szwedzkiego armatora Wallenius. Lakeway Link i OT Port Gdynia zaoferują usługę, dzięki której transport będzie odbywał się trzy razy w tygodniu między portami w Gdyni i Vasteras oraz Sódertalje w środkowej Szwecji. Rejs będzie trwał około trzydziestu godzin.