OT Logistics buduje i kupuje

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2016-06-08 22:00

Spółka OT Port Świnoujście chce zwiększyć przeładunki. Inwestuje też w kolejowe przewozy cargo. A Grupa zabiega o przejęcie przewoźnika kolejowego.

W celu zwiększenia potencjału przeładunków towarów rolniczych OT Port Świnoujście, należąca do Grupy Kapitałowej OT Logistics, przebuduje magazyn surowców chemicznych na Nabrzeżu Chemików na elewator zbożowy. Obiekt ma być oddany do użytku we wrześniu 2017 r. Jego możliwości składowe wyniosą 82,5 tys. ton zboża i innych produktów rolniczych. Wartość inwestycji to około 40 mln zł.

TERMINAL AGRO:
TERMINAL AGRO:
W elewatorze, który zbuduje firma OT Port Świnoujście, będzie można przechowywać 82,5 tys. ton zbóż i innych produktów rolniczych. Koszt inwestycji to około 40 mln zł.
ARC

Rolniczy priorytet

Przebudowa magazynu surowców chemicznych na elewator zbożowy to pierwszy etap budowy terminala agro w Świnoujściu. Obiekt na dzierżawionym przez OT Port Świnoujście Nabrzeżu Chemików będzie miał 50 m szerokości i 254 m długości. „Inwestycja w nowy elewator ma duże znaczenie dla naszego portu i wpisuje się w realizację ogłoszonej w kwietniu nowej strategii rozwoju OT Logistics. Jako Grupa dążymy do zwiększania naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich, a tego typu inwestycje są naturalnym elementem rozwoju działalności operacyjnej portów. Tzw. rata przeładunkowa OT Portu Świnoujście w zakresietowarów agro wynosi 15 tys. ton na dobę. Szacujemy, że dzięki tej inwestycji przeładunki produktów rolnych w naszym porcie wzrosną o 1 mln ton rocznie” — informuje w komunikacie zarząd OT Port Świnoujście. W elewatorze będą zastosowane zaawansowane technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża z samochodów i wagonów kolejowych. Wydajność rozładunku z samochodów i wagonów ma wynieść co najmniej 500 ton na godzinę. Natomiast wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2 tys. ton na godzinę.

Przewoźnik kolejowy

Dużą inwestycją OT będzie przejęcie (nabycie 100 proc udziałów) przewoźnika kolejowego STK Group. Zarząd OT Logistics podpisał list intencyjny w tej sprawie z Jarpid Investment, właścicielem spółki. Grupa STK składa się ze spółek STK i Kolej Bałtycka, zajmujących się przewozami kolejowymi i działalnością bocznicową. Specjalizują się w przewozach ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych. Oferują również przewozy ładunków masowych i kontenerów. Obie są też licencjonowanymiprzewoźnikami kolejowymi, posiadającymi niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa. Głównymi klientami Grupy STK są największe w Polsce zakłady paliwowe, energetyczne i ciepłownicze. Zajmuje ona piąte miejsce wśród prywatnych przewoźników kolejowych pod względem pracy przewozowej. Jej roczne obroty to około 80 mln zł.

— Planowane przejęcie jest częścią naszej nowej strategii, której ważnym elementem jest rozwój w segmencie przewozów kolejowych — informuje Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.