OTL od morza do morza

opublikowano: 01-07-2019, 22:00

Grupa planuje rozbudować terminal ro-ro w Gdyni, a Luka Rijeka wypowiedziała umowę funduszowi Allianz.

OT Port Gdynia, z grupy OT Logistics, podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na realizację projektu dotyczącego doposażenia intermodalnego terminala ro-ro w Gdyni. Na zakup za około 17 mln zł brutto specjalistycznego sprzętu do jego obsługi spółka może otrzymać połowę tej kwoty z funduszy unujnych. Plany inwestycji są zresztą znacznie szersze.

— W pierwszej kolejności skupimy się na zakupie maszyn i urządzeń do przeładunków ro-ro. To perspektywiczny segment działalności, na którą popyt co roku wzrasta o 20 proc. — szacuje Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia.

Dzięki inwestycjom łatwiej będzie na promy i statki przeładowywać kontenery i naczepy samochodowe. Nie będzie trzeba transportować całych ciężarówek z kierowcami, wystarczy odebranie od nich ładunku i przekazanie innego, który mogą transportować, realizując kurs powrotny. Portowe inwestycje poprawią więc efektywność przeładunków oraz przewozu produktów.

Terminal w Gdyni obsługuje sieć połączeń liniowych m.in. z i do Finlandii oraz na trasie do Sankt Petersburga i Wielkiej Brytanii. Prowadzi także rozmowy z europejskimi armatorami na temat obsługi nowych połączeń. Grupa przyznaje, że pierwotnie zakładała szerszy zakres inwestycji w rozwój segmentu ro-ro niż obecnie planowany, ale musiała je dopasować do możliwości kapitałowych. Jest w trakcie realizacji programu restrukturyzacji finansowej, porozumiała się z wierzycielami i przygotowuje do podwyższenia kapitału. OT Logistics nie udało się natomiast porozumieć z funduszem emerytalnym Allianz, udziałowcem chorwackiego portu Luka Rijeka, którym zarządza polska grupa. Od tygodni trwały negocjacje o wykupie jego pakietu w ramach opcji put. Do porozumienia jednak nie doszło.

OT Logistics informuje, że w efekcie wypowiedział funduszowi umowę wspólników. Ten zaś przesłał do polskiej grupy informację o zamiarze uruchomienia opcji put. OT Logistics musiałby więc wykupić udziały portu Luka Rijeka za ponad 70 mln zł. Radosław Krawczyk, prezes OT Logistics, twierdzi jednak, że pismo funduszu nie posiada mocy prawnej, ponieważ zostało dostarczone już po wypowiedzeniu umowy wspólników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu