Outdoor grozi redukcjami załóg

Radosław Omachel
opublikowano: 2001-01-18 00:00

Outdoor grozi redukcjami załóg

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, zrzeszająca ponad 100 firm związanych z reklamą outdoorową, protestuje przeciwko projektowi nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości. Zakłada on wprowadzenie zakazu reklamy piwa na nośnikach zewnętrznych. Z tego tytułu agencje outdoorowe — zdaniem IGRZ — generują około 18 proc. przychodów. Niedawno zdelegalizowano możliwość reklamy papierosów. Nowe obostrzenia mogą — zdaniem Izby — zmusić agencje do zwolnienia 20-30 proc. z kilkunastu tysięcy pracowników.

Pod stanowiskiem IGRZ podpisują się największe firmy z branży.

— Jesteśmy oburzeni faktem, że postulowane zmiany nie były z nami konsultowane. Naszym zdaniem, zaostrzenie przepisów jest bezzasadne. Projekt nie uwzględnia skutków, jakie mogłoby wywołać jego wprowadzenie. Przykładem niefrasobliwości ustawodawcy jest postulowane 14-dniowe vacatio legis, nie uwzględniające podstawowych zasad rządzących biznesem — uważa Magdalena Dull z giełdowego AMS.

Zdaniem Izby, wprowadzenie zakazu reklamy piwa, zdjęcie wiszących reklam, zerwanie umów i negocjacji w tak krótkim czasie jest prawie niewykonalne i będzie wymagać dodatkowych nakładów. RO