Czytasz dzięki

Palantir Technologies wchodzi na giełdę

opublikowano: 26-08-2020, 08:15

Amerykańska spółka dostarczająca oprogramowanie do analizy danych, wśród której klientów ważną rolę odgrywają instytucje państwowe, zdecydowała się bezpośrednio wejść na giełdę.

Palantir Technologies opublikował prospekt w związku z wejściem na New York Stock Exchange. Wynika z niego, że miał 588 mln USD straty w ubiegłym roku pomimo wzrostu przychodów o 25 proc. W pierwszym półroczu 2020 roku strata wynosiła 165 mln USD. We wrześniu ubiegłego roku Reuters pisał, że spółka wycenia się na ok. 26 mld USD.

Peter Thiel
Zobacz więcej

Peter Thiel Bloomberg

Palantir powstał w 2003 roku, a jego współzałożycielem jest znany inwestor Peter Thiel, który zbił majątek jako założyciel PayPal, a także jeden z pierwszych inwestorów Facebooka. Thiel jest znany jako zwolennik prezydenta Donalda Trumpa. W prospekcie Palantir podkreśla, że nie robi interesów z wszystkimi.

- Generalnie nie robimy interesów z klientami lub rządami, których postawę lub działania uważamy za niezgodne z naszą misją wspierania zachodniej liberalnej demokracji i jej strategicznych sojuszników – wyjaśnia spółka.

W pierwszym półroczu Palantir miał 125 klientów, a wartość kontynuowanych 30 czerwca zamówień z instytucjami rządowymi USA i innych państw wynosiła 1,2 mld USD. Wśród klientów spółki są m.in. wojska lądowe, marynarka i lotnictwo USA, amerykański Departament Rolnictwa, a także amerykańska Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC).

W liście do inwestorów prezes Alex Karp ogłosił, że Palantir nadal będzie pracował nad projektami wojskowymi i wywiadowczymi, bo "opowiada się po jednej ze stron" i będzie przy niej trwał "kiedy jest to wygodne i kiedy takie nie jest".

 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnbc.com

Polecane