Pekao zaobrączkuje pasjonatów podróży

Agnieszka MorawieckaAgnieszka Morawiecka
opublikowano: 2025-05-28 23:14
zaktualizowano: 2025-05-28 23:22

Bank chce przyciągnąć co najmniej kilkadziesiąt tysięcy klientów dzięki rozwiązaniu płatniczemu, którego nie oferuje jeszcze żadna inna instytucja na polskim rynku.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na czym polega działanie obrączki płatniczej
  • ilu nowych klientów bank Pekao chce przyciągnąć dzięki nowej ofercie
  • jakie funkcje dodatkowe do nowego narzędzia płatniczego proponuje bank
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pekao był pierwszym bankiem w Polsce, który wydał kartę kredytową – w 1995 r., a 20 lat później jako pierwszy wdrożył kartę wielowalutową. Bycie pierwszym w wyścigu do nowoczesności najwyraźniej podoba się zarządowi, któremu szefuje Cezary Stypułkowki. Za kilka dni klienci indywidualni i bankowości prywatnej banku będą płacić obrączką płatniczą.

- Staramy się iść z technologią do przodu i w ramach pakietu usług i promocji dla podróżujących dajemy urządzenie w postaci obrączki, który czyni człowieka swobodniejszym. Będziemy to proponowali jako pierwszy bank w Polsce – mówi Cezary Stypułkowski, prezes Pekao.

Obrączka to wodoodporne urządzenie marki Laks lub Pagopace (w zależności od materiału, z którego jest zrobione), które bez baterii i bez konieczności ładowania umożliwia wykonywanie płatności. Można do niego dodawać wszystkie karty kredytowe wydawane przez Pekao. Obrączką, którą bank nazwał „peoring” można płacić zbliżeniowo w sklepach i wypłacać gotówkę z bankomatów z czytnikiem zbliżeniowym, podobnie jak kartą. Kartę można dodać do obrączki płatniczej bezpośrednio w aplikacji mobilnej PeoPay.

- Chcemy towarzyszyć klientom w życiu codziennym i zawodowym. Dwie trzecie Polaków marzy o podróżach i chcemy im pomagać te marzenia spełniać. Zakupiliśmy 70 tys. obrączek i liczymy, że uda nam się tylu klientów pozyskać do końca wakacji. Jeżeli popyt będzie dużo większy, to dostarczymy kolejne. W strategii mówiliśmy, że chcemy pozyskać 700 tys. nowych aktywnych klientów do końca 2027. To jest grupa klientów, która stawia na nowoczesność i oczekuje wygody i bezpieczeństwa oraz pewnych korzyści finansowych – np., gwarancji najniższych kosztów walutowych. To dla nas sposób na przyciągnięcie nowych, ciekawych świata klientów – mówi Błażej Szczecki, wiceprezes Pekao.

Oprócz urządzenia płatniczego pakiet dla podróżnych zaszyty w aplikacji PeoPay i serwisie Pekao24 zawiera m.in. możliwość płatności za autostrady w Polsce i Europie – e-winiety, zbieranie mil w programie programie Miles & More przy okazji codziennych płatności kartami kredytowymi i możliwość wymiany mil, m.in. na bilety lotnicze, zniżkę na ubezpieczenie podróżne, eSIM – darmowy internetowy pakiet danych 3GB w ponad 120 krajach, zwrot za transakcje bezgotówkowe w podróży.

- Będziemy dodawali do tego pakietu nowe funkcjonalności, bo chcemy być postrzegani jako bank związany z podróżami. Liczę, że pula 70 tys. obrączek szybko się wyczerpie – mówi Błażej Szczecki.