Czytasz dzięki

People Can Fly przed końcem roku chce wejść na GPW

GSU
opublikowano: 01-09-2020, 10:47

Producent gier PCF Group złożył prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego. Przed końem roku planuje przeprowadzić publiczną ofertę i zadebiutować na warszawskiej giełdzie.

People Can Fly, deweloper gier z segmentu AAA , może niebawem dołączyć do rosnącego grona spółek growych notowanych na parkiecie warszawskiej giełdy. Prospekt emisyjny producenta gier trafił właśnie do KNF. Doradcami przy IPO są: Trigon DM – globalny koordynator, Greenberg Traurig Grzesiak – doradca prawny, oraz Grant Thornton – audytor.

Outriders to największa produkcja w historii People
Can Fly, z którą spółka wiąże duże nadzieje
Zobacz więcej

Outriders to największa produkcja w historii People Can Fly, z którą spółka wiąże duże nadzieje PCF

 Wśród gier z portfolio People Can Fly są m.in. takie tytuły jak „Painkiller”, „Bulletstorm” oraz „Gears of War: Judgment”. Ponadto, People Can Fly w ramach trwającego osiem lat partnerstwa z Epic Games – globalnym producentem, wydawcą gier i powiązanych z nimi technologii – współpracowało przy tworzeniu takich projektów tej firmy jak: „Gears of War”, „Gears of War 2”, czy „Fortnite”. 

Społka, wspólnie z globalnym wydawcą Square Enix, pracuje obecnie nad największą produkcją w swojej historii – grą z gatunku shooter RPG zatytułowaną „Outriders”, której premiera została zaplanowana na koniec 2020 r.

Niedawno rozpoczęła prace m.in. nad nową produkcją z segmentu AAA. Tak jak w przypadku „Outriders”, ma być realizowana we współpracy z wiodącym, globalnym wydawcą gier. Gra ma zostać wydana na konsole nowej generacji i platformy streaming’owe. Aby sprostać skali nowego projektu, People Can Fly planuje w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy znaczne powiększenie swojego nowojorskiego oddziału oraz rozwój nowego, startupowego studia w Montrealu.

– Wejście na giełdę jest dla nas ważnym krokiem, który jeszcze bardziej umocni pozycję People Can Fly na globalnym rynku deweloperów gier. Możemy z dumą powiedzieć, że mamy jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w Polsce, składający się z około 190 wysokiej klasy ekspertów i specjalistów w zakresie programowania, tworzenia animacji, grafiki, designu, efektów wizualnych i dźwiękowych oraz produkcji gier Judgment – mówi Sebastian Wojciechowski, prezes i większościowy akcjonariusz PCF Group.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Wśród akcjonariuszy spółki są kluczowi menadżerowie odpowiadający za proces tworzenia gier, od wielu lat związani z firmą: Bartosz Kmita, Bartosz Biełuszko, Krzysztof Dolaś i Jarosław Surowiec. 

„Outriders” nad którym pracuje spółka to trzecio-osobowa strzelanka z elementami RPG osadzona w realiach dark science-fiction.

– Outriders jest grą, która zapewnia wiele godzin wciągającej rozgrywki. Uczestnicy specjalnych pokazów i eventów branżowych, którzy mieli już okazję zagrać w Outriders oceniają grę bardzo pozytywnie. Jesteśmy przekonani, że docenią ją także gracze na całym świecie, a dla People Can Fly będzie początkiem nowego etapu rozwoju – mówi Bartosz Kmita, dyrektor kreatywny i jeden z akcjonariuszy PCF Group.

Gra ma być dostępna na konsole nowej generacji: Xbox Series X oraz PlayStation 5, jak również na PC, a także konsole: Xbox One, PlayStation 4, Xbox One X oraz PlayStation 4 Pro na koniec 2020 r. Od 2021 roku gra Outriders będzie również dostępna na platformie streamingowej Google Stadia.

Studio People Can Fly zostało założone w 2002 roku i zalicza się do grona pionierów rynku gier wideo typu shooter w Polsce i Europie. Jest jednym z najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. W 2007 roku większościowym wspólnikiem spółki stał się Epic Games – amerykańska firma produkująca gry i twórca technologii Unreal Engine – popularnego silnika do budowy gier, na którym bazują produkcje People Can Fly. Kolejnym etapem rozwoju firmy był wykup menadżerski od Epic Games w 2015 roku przez Sebastiana Wojciechowskiego, jednego z ówczesnych managerów People Can Fly oraz członka zarządu spółki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GSU

Polecane