Suchy Las w Wielkopolsce - to tutaj powstało Centrum Jakości i Testów Sprzętu Chłodniczego PepsiCo. Spółka podkreśla, że spośród różnych krajów Europy na jego lokalizację wybrała Polskę, ponieważ dostrzegła tutaj „potencjał”. O jego otwarciu poinformowała w środę. Nowe laboratorium zatrudnia m.in. inżynierów. Eksperci PepsiCo wspólnie z dostawcami sprzętu będą omawiać i testować innowacje z zakresu urządzeń chłodniczych, a także najnowsze rozwiązania systemów do jego obsługi.
Robert Dzieża, kierownik działu sprzętu marketingowego (MEM) w PepsiCo, podkreśla, że już teraz spółka testuje większość światowych nowości sprzętowych właśnie w Polsce.
– Chcemy być liderami jeśli chodzi o innowacje, o jakość obsługi klientów, nie tylko stricte serwisową, lecz także wyznaczać trendy i rozwiązania, które później będą wdrażane na pozostałych rynkach na których obecne są produkty firmy PepsiCo – mówi Robert Dzieża.
Testowany pod Poznaniem sprzęt chłodniczy będzie trafiać do sklepów, barów, restauracji i na stacje benzynowe. Dzięki testom sprzętu chłodniczego PepsiCo chce zapewnić klientom handlowym dostęp do „innowacyjnych i prostych w obsłudze urządzeń chłodniczych”, gwarantujących odpowiednią temperaturę i ekspozycję produktów, a przy tym energooszczędnych.
Łączny przychód netto ze sprzedaży żywności i napojów gazowanych pod markami Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, należącymi do grupy PepsiCo, przekroczył w 2019 r. 67 mld USD - informuje spółka.