PepsiCo rezygnuje z aspartamu

opublikowano: 24-04-2015, 20:17

Koncern PepsiCo, drugi pod względem wielkości producent napojów spożywczych na świecie zastąpi obecną wersję dietetycznej Diet Pepsi na amerykańskim rynku wersjami nie zawierającymi aspartam czy inne sztuczne słodziki, po fali krytyki ze strony dbających o zdrowie konsumentów, donosi Reuters.

 

W sierpniu na rynek mają trafić nowe wersje Diet Pepsi, Caffeine-Free Diet Pepsi i  Wild Cherry Diet Pepsi słodzone mieszanką sukralozy i acesulfamu potasu. 

Sprzedaż napojów gazowanych w Stanach Zjednoczonych zmniejsza się od dekady gdyż konsumenci odchodzą od napojów dietetycznych z powodu obaw o negatywny wpływ stosowanych słodzików na zdrowie. Szczególnie chodzi o aspartam, który jest około 200 razy słodszy od cukru i jest szeroko stosowany w napojach. Używa go też największy rywal PepsiCo, koncern Coca-Cola, w takich swoich napojach jak Diet Coke, Coke Zero i Schweppes Diet Lemonade. 

Sprzedaż Diet Coke spadła wolumenowo o 6 proc. w pierwszym kwartale 2015 r.

Koncern PepsiCo odnotował w pierwszych trzech miesiącach tego roku 3,2 proc. spadek przychodów netto do 12,22 mld USD. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / PepsiCo rezygnuje z aspartamu