Peugeot poprawił wyniki w 2019 r., ale oczekuje spowolnienia

opublikowano: 26-02-2020, 08:36

Marka Peugeot, utożsamiana z francuskim koncernem PSA Groupe odnotowała w zeszłym roku wzrost zarówno przychodów, jak i zysków. Prognozuje jednak spowolnienie na rynku motoryzacyjnym w Europie w 2020 r.

Zysk netto francuskiego producenta samochodów w 2019 r. wzrósł o 11,2 proc. do 3,20 mld EUR (3,48 mld USD) wobec 2,83 mld EUR rok wcześniej. Przychody nie odnotowały już tak spektakularnej dynamiki, rosnąc jedynie o 1 proc. do poziomu 74,73 mld EUR. Oba wskaźniki okazały się lepsze od mediany prognoz analityków, która zakładały odpowiednio 3,16 mld EUR zysku netto i 73,95 mld EUR sprzedaży.

Peugeot
fot. Bloomberg

Peugeot ma rekomendować wypłacenie akcjonariuszom dywidendy w kwocie 1,23 EUR na akcję wobec 0,78 EUR z zysku za rok 2018.

Francuski potentat spodziewa się, że rynek motoryzacyjny na Starym Kontynencie odnotuje w tym roku 3 proc. spadek, z 2-proc. zniżką w Rosji, podczas gdy w Ameryce Południowej sytuacja powinna pozostać stabilna. Firma celuje w osiągnięcie marży operacyjnej dla segmentu automotive na średnim poziomie 4,5 proc. w latach 2019-21. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane