Czytasz dzięki

Pierwsza kampania domu mediowego Orlenu i PZU

opublikowano: 06-02-2020, 22:00

Narodowy Bank Polski to pierwszy klient Sigma BIS, państwowego gracza na rynku reklamowym.

W zeszłym roku Orlen i PZU powołały spółkę Sigma BIS, dom mediowy, który ma przejąć obsługę ich budżetów reklamowych. Obie firmy są w czołówce polskich reklamodawców, więc zwiększenie efektywności wydatków miało im przynieść wymierne korzyści. Od początku państwowi giganci zapewniali, że nowy podmiot ma pozyskiwać także klientów zewnętrznych i konkurować z prywatnymi i globalnymi firmami. Cel wyjścia poza obsługę spółek założycieli został dość szybko zrealizowany — pod koniec 2019 r.

Sigma zakończyła projekt na zlecenie Narodowego Banku Polskiego: kampanię informacyjno-edukacyjną „Historie polskiego złota”. Deklaruje, że pozyskała też kolejnych klientów. O rozwój Sigma BIS dbają m.in. Anna Milewska, która odpowiada za planowanie i zakupu mediów, Artur Muszkiet — za obszar digital, technologię i content marketing oraz Tomasz Jakubiak — za badania rynkowe.

— Działamy na zasadach komercyjnych, co oznacza, że jesteśmy otwarci na współpracę także z firmami z rynku — mówi Anna Milewska, dyrektor nadzorujący Sigmy BIS, która wcześniej pracowała m.in. w domu mediowym Mindshare.

Założyciele Sigmy przekonują, że podążają śladem gigantów, którzy kompetencje w zakresie planowania strategiimediowych, zakupu czasu i przestrzeni reklamowej oraz analizy skuteczności działań promocyjnych budują u siebie zamiast zlecać zewnętrznym firmom. Robią tak m.in. Bayer, Electrolux czy amerykańska platforma cars.com.

— Nasza globalna działalność i obecność w ponad 100 krajach na świecie determinuje podejście do działań komunikacyjnych. Musimy skutecznie budować przekaz i spójnie pozycjonować naszą markę na wszystkich rynkach, dlatego zdecydowaliśmy o przesunięciu budżetów komunikacyjnych i marketingowych do własnego podmiotu — tłumaczy Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen, odpowiedzialny za obszar komunikacji i marketingu, jeden ze współtwórców Sigmy BIS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane