Porównywalna sprzedaż sieci, wskaźnik śledzący restauracje otwarte dłużej niż rok, zmniejszyła się o 1 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Każdy z segmentów geograficznych McDonald’s odnotował spadki sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych trend ten był częściowo spowodowany spadkiem liczby klientów. Wzrost sprzedaży McDonald’s spowolnił w tym roku, ponieważ klienci na całym świecie ograniczyli zakupy Big Maców, dotknięci wieloletnimi podwyżkami cen i napiętymi budżetami domowymi. Pod koniec ostatniego kwartału firma wprowadziła w USA ofertę posiłków za 5 USD, aby przekonać klientów, że nadal jest przystępną opcją. Wstępne wyniki sugerują, że oferta przyciąga klientów, choć wzrost sprzedaży będzie widoczny dopiero później w tym roku.
Poza Stanami Zjednoczonymi bojkoty związane z wojną izraelsko-hamasową nadal wpływają na sprzedaż w regionie obejmującym Bliski Wschód. Firma wcześniej ostrzegała, że spadki będą się utrzymywać do czasu zakończenia konfliktu. McDonald’s odnotował również obniżki sprzedaży w tych samych sklepach w Chinach i Francji.
Całkowita sprzedaż systemowa, wskaźnik obejmujący działalność nowych restauracji, również spadła, sugerując, że nowe otwarcia nie rekompensują słabości istniejących jednostek. Sieć burgerów jest w trakcie ambitnego planu ekspansji, dążąc do osiągnięcia 50 tys. lokalizacji na całym świecie do 2027 roku, w porównaniu z około 42 tys. na początku tego roku.
Zysk, z wyłączeniem niektórych pozycji, wyniósł 2,97 USD na akcję w pierwszym kwartale, co nie spełniło średnich szacunków analityków.