Aby dokonać we wrzutni wpłaty księgowanej on-line wystarczy specjalnie oznaczoną bezpieczną kopertę z pieniędzmi umieścić w urządzeniu, a informację o wpłacanej kwocie wprowadzić na klawiaturze lub za pośrednictwem aplikacji zainstalowanej w biurze klienta. Dzięki temu programowi klienci banku mogą też tworzyć raporty, sprawdzać dostępność wrzutni, a także przeglądać aktywność poszczególnych jednostek klienta dokonujących wpłat i monitorować status wpłat.
PKO BP deklaruje, że najwyżej w pół godziny od wrzutu pieniądze zostaną zaksięgowane na koncie. Daje sobie przy tym maksymalnie cztery dni robocze na przeliczenie pieniędzy i korektę ewentualnych różnic na rachunku. Bank ma 246 wrzutni, z czego 150 to wrzutnie elektroniczne, umożliwiające księgowanie on-line. W tym trybie pracuje jednak tylko 17 urządzeń.