PKP Cargo zapłaci PKP PLK 897 mln zł za dostęp do torów

ISBnews
12-02-2014, 15:46

PKP Cargo podpisały z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PKP PLK) umowę o udostępnienie infrastruktury kolejowej do przewozu rzeczy w rozkładzie jazdy pociągów 2013/2014. Przewidywana wartość umowy w okresie jej obowiązywania wynosi łącznie 896,61 mln zł brutto.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

"Przedmiotem umowy jest udostępnienie spółce przez zarządcę linii oraz odcinków kolejowych będących w zarządzie PKP PLK w celu realizacji przez spółkę rozkładu jazdy pociągów 2013/2014. Umowa określa zamówione trasy pociągów, przy czym spółka ma prawo zrezygnować z przydzielonej jej trasy. Możliwa jest również zmiana parametrów przydzielonej trasy w wyniku zastosowania innego rodzaju pojazdu trakcyjnego lub zwiększenia bądź zmniejszenia masy brutto pociągu" - czytamy w komunikacie.

Zmiana szacowanej wartości umowy do +15% nie stanowi zmiany umowy i nie wymaga formy pisemnej, podano również.

Na podstawie umowy zarządca świadczy usługi obejmujące między innymi sporządzanie rocznego rozkładu jazdy w porozumieniu z przewoźnikiem, zapewnianie dostępu do infrastruktury kolejowej zgodnie z przydzielonymi trasami pociągów, udostępnianie urządzeń sieci trakcyjnej, kierowanie i prowadzenie ruchu.

Opłaty za korzystanie z infrastruktury kolejowej obejmują opłatę podstawową za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej, obejmującą zrealizowane usługi; opłatę rezerwacyjną, pobieraną za zamówioną i przydzieloną trasę pociągu, która nie została przez przewoźnika wykorzystana; opłatę podstawową za dostęp do urządzeń związanych z obsługą pociągów, obejmującą zrealizowane usługi i opłatę dodatkową, obejmującą zrealizowane usługi. Opłaty naliczane są w oparciu o cennik stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej zarządzanej przez PKP PLK obowiązujący od 15 grudnia 2013 r.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (60% udziału w rynku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2012 roku spółka przewiozła ok. 117 mln ton ładunków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PKP Cargo zapłaci PKP PLK 897 mln zł za dostęp do torów