PKP Cargo zwiększa przewozy
Do końca kwietnia Dyrekcja Kolejowych Przewozów Towarowych Cargo przewiozła 58,5 mln ton towarów, czyli o 250 tys. ton towarów więcej niż rok temu.
— Nadal największy udział (46, 53 proc.) w przewozach ładunków koleją stanowi węgiel — twierdzi Janusz Mincewicz, rzecznik prasowy PKP Cargo.
Kolej przewozi również coraz więcej rudy i pirytów oraz metali i wyrobów metalowych. Z myślą o wzrastających przewozach kruszywa i piasku PKP Cargo zamierza pozyskać dodatkową, 1000-wagonową partię wagonów typu falns z otwieranymi naczepami.
— W grę wchodzi leasing 1000 wagonów — zaznaczył Janusz Mincewicz.
Wartość kontraktu wyniesie prawie 300 mln zł.
— Specyfikację przetargową odebrało od nas 8 firm — Greenbrier, Alstom, Zastal Zielona Góra, BRE Leasing, AAE, Serrostaal, Fabryka Wagonów w Gniewczynie oraz Bankowe Towarzystwo Leasingowe z Poznania. Wiążącą ofertę przedstawił jedynie Greenbrier, a do czwartku rozstrzygnie się, czy zaakceptuje ją komisja przetargowa — mówi Janusz Mincewicz.
PKP rozmawiają z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk oraz UZ (kolei ukraińskich) w sprawie polsko-ukraińskiego korytarza transportowego Gdańsk-Odessa, którym realizowane byłyby przewozy intermodalne. Polsko-ukraińska spółka miałaby powstać w drugiej połowie roku, ale mniej więcej wiadomo już, którędy kursować będą pociągi. Pod uwagę brane są dwa przejścia graniczne — Medyka-Mościska lub Dorohusk-Jagodin. CP