PKP Energetyka, rywalizująca z RWE o miejsce piątego w kraju dostawcy prądu, chwali się historycznymi wynikami. W 2013 r. sprzedała klientom rekordowe 6,6 TWh energii elektrycznej, zarabiając 89 mln zł, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w 2012 r. Spółka szczyci się przede wszystkim tym, że pozyskuje klientów „niekolejowych”. Sprzedała im 3,3 TWh energii, czyli o połowę więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów „niekolejowych” wzrosła o 70 proc. Przewoźnikom kolejowym, czyli na tradycyjnym rynku, PKP Energetyka sprzedała 35 proc. całości wolumenu, czyli ok. 2,3 TWh. Poza tym spółka zaczęła szukać szczęścia na rynku związanym z modernizacją sieci najwyższych napięć, na którym PSE chce wydać 8 mld zł do 2017 r. PKP Energetyce zależy na pokazywaniu dobrych wyników, bo plan państwowego właściciela zakłada prywatyzację firmy jeszcze w tym roku. Od liderów, czyli PGE, Tauronu, Enei i Energi, odróżnia ją równomiernie rozłożona ogólnopolska sieć dystrybucji.
PKP Energetyka szuka poza koleją
opublikowano: 2014-04-28 00:00
Energetyczna firma należy do grupy PKP, ale klientom kolejowym sprzedała w zeszłym roku tylko jedną trzecią wolumenu energii.