Plastik prawdę nam powie

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 11-02-2000, 00:00

Plastik prawdę nam powie

Pokaż mi swój portfel, a powiem ci, kim jesteś — tak powinna brzmieć nowa wersja starego przysłowia. I nie tylko o sam wyrób tu chodzi, ale również o zawartość portfela. Jeśli dominuje w nim plik gotówki — przepadłeś. Człowiek nowoczesny i dynamiczny, a więc również dynamiczny i nowoczesny biznesmen, ma portfel chudziutki, płaściutki, acz treściwy. Zamiast stosu banknotów nosi w nim bowiem karty.

KARTA to już nie gadżet, a styl życia. Oglądając plastikowe pieniądze można stwierdzić, czy ich właściciel podróżuje czy raczej spędza urlop w kraju, czy jest klientem znanego na świecie banku czy instytucji krajowej, czy chce korzystać z kredytu czy raczej zadowala się tym, co aktualnie ma na rachunku.

PO KARTACH także można ocenić, czy ich właściciel korzysta z bardziej wyspecjalizowanych usług bankowych, np. ubezpieczenia. Także jak jest on traktowany przez bank — czyli, czy należy do grupy zwykłych klientów, klientów lepszych czy też do klasy VIP. Biznesmena czy menedżera także odróżnimy po plastikowym pieniądzu.

ALE KARTA nie tylko określa właściciela, ale i go uwiarygadnia — np. w oczach zagranicznych partnerów. Jeśli np. biznesmen podpisujący kontrakt z zagranicznym kontrahentem zaprasza go na wystawny obiad do restauracji i płaci gotówką, może to wywołać niepokój u partnera. Może zacząć się zastanawiać, czy biznesmenowi ufa bank. Inaczej jest, gdy rachunek reguluje się kartą — najlepiej wystawioną na firmę — od razu zagraniczny kontrahent wie, że firma ma bankowy rachunek, a instytucja finansowa ufa biznesmenowi, bo wydała mu plastikowy pieniądz.

RODZAJ karty, jej typ i logo też nie są bez znaczenia. Bardziej prestiżowa od zwykłej jest karta złota, a od tej platynowa. Znak organizacji także świadczy o prestiżu. Europay, MasterCard, Visa, Diners Club, JCB, American Express — to powszechnie znane na świecie marki.

Bardziej więc określają możliwości finansowe swojego właściciela niż auto, którym jeździ, a nawet zegarek, który nosi.

KARTY przestały też być gotówką biznesmenów. Nawet dzieci zwykłych klientów banków też już mogą się nimi posługiwać. Po pierwsze, uczą się kontaktów z instytucjami finansowymi, po drugie od wczesnej młodości potrafią zarządzać swoimi pieniędzmi — cóż może być lepszego. Tym bardziej że plastikowe pieniądze są już modne i popularne wśród młodzieży.

A więc do kart!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Plastik prawdę nam powie