Platforma kostki brukowej

ANP
opublikowano: 11-06-2007, 00:00

Grupa Awbud zaprasza do kooperacji polskich producentów kostki brukowej. Tak chce dać odpór zagranicznym potentatom.

Grupa Awbud zaprasza do kooperacji polskich producentów kostki brukowej. Tak chce dać odpór zagranicznym potentatom.

Budowlana grupa Awbud, która niedawno ogłosiła, że wybiera się na warszawski parkiet, ma plan kooperacji dla polskich spółek specjalizujących się w produkcji kostki brukowej. Kryje się on pod słowem „platforma”.

— W skład takiej platformy wchodziłoby kilka czołowych polskich firm tego sektora, a jej liderem mógłby stać się jeden z największych polskich podmiotów na rynku. Taka formacja stanowiłaby realną przeciwwagę dla zagranicznych potentatów, a dodatkowo mogłaby łatwo sięgnąć po finansowanie z giełdy — mówi Michał Wuczyński, wiceprezes Awbudu.

Jedna ze spółek grupy, Awbud Kostka Brukowa, już konsoliduje. W ubiegłym miesiącu za 7 mln zł przejęła śląskiego producenta Utex-Sigma.

— Ta akwizycja jest pierwszą transakcją konsolidacyjną na polskim rynku kostki brukowej bez udziału zagranicznego kapitału. Tymczasem rynek został do tej pory znacząco skonsolidowany pod markami Tarmaca, CRH i Zemmelrocka — dodaje Michał Wuczyński.

Przejmując zakłady konkurencyjnego Utex-Sigma, Awbud zajął trzecie miejsce na rynku kostki w południowej części Polski.

Sama grupa Awbud liczy na połączenie się z podmiotem giełdowym lub wejście samodzielne na parkiet jeszcze w tym roku. Tak uzyskane pieniądze Awbud chce przeznaczyć na konsolidację sektora małych i średnich firm z branży budowlanej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy