Play rusza na wojnę

Magdalena Wierzchowska
17-03-2009, 07:46

Agresywna polityka cenowa P4 może przyspieszyć sprzedaż operatora sieci Play. A przy okazji śmierć operatorów wirtualnych.

P4, operator sieci Play, wprowadził wczoraj tanią ofertę Play Fresh. Posiadacze telefonów na kartę (prepaidowych) zapłacą 0,29 zł za minutę połączenia do wszystkich sieci. W momencie gdy Play ogłaszał ofertę, była porównywalna jedynie do cen operatorów wirtualnych (MVNO). Była, bo błyskawicznie zareagowały Polkomtel i PTC. Rozpętała się prawdziwa wojna cenowa. W Simplusie można dzwonić za 0,29 zł za minutę (do wszystkich sieci z wyjątkiem Play) i 0,16 zł we własnej sieci, a w Heyah za 0,25 zł za minutę w pakiecie.

— 16 marca to nie tylko dzień urodzin Playa, ale też dzień konsumenta usług telekomunikacyjnych. Na naszą ofertę operatorzy zareagowali wyraźną wojną cenową, niezależnie od możliwości obniżenia w ten sposób swoich przychodów — mówi Marcin Gruszka, rzecznik operatora sieci Play.

"Klienci korzystający z prepaidów są zachwyceni, księgowi dużo mniej. Nasi marketingowcy byli przygotowani na taki scenariusz, analizowali rynek, zderzając pomysły z ekonomią i zdrowym rozsądkiem. Orange na pewno odpowie na ofertę konkurencji, ale wybór strategii nie jest łatwy. Co zrobić, aby dać klientom atrakcyjną ofertę, utrzymać ich w sieci i nie dopłacać do interesu?" — napisał w swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy  TP.

Beneficjentem polityki cenowej P4 mogą być… właściciele operatora sieci Play. Centertel, Polkomtel lub PTC mogą dojść do wniosku, że taniej będzie kupić konkurenta, niż dalej obniżać ceny.

— Polityka Playa może doprowadzić do tego, że jeden z operatorów ich kupi, by nie doprowadzał do dalszej wojny cenowej. Tak było w Austrii i Finlandii. Chyba że wcześniej Play sam się wykrwawi i zbankrutuje pod ciężarem kosztów — mówi Marcin Matuszewski, partner zarządzający funduszu venture capital Future Invest. 

Kto poza klientami operatorów komórkowych może najwięcej skorzystać na wojnie cenowej? Jakie są perspektywy dla operatorów wirtualnych? Więcej na ten temat we wtorkowym Pulsie Biznesu.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Telekomunikacja / Play rusza na wojnę