Play pozyskał 320 tys. klientów w pierwszym kwartale tego roku i ma ich teraz 7,4 mln, poinformowała spółka na konferencji prasowej. Klienci abonamentowi stanowią 44 proc. bazy.
- Utrzymujemy tempo wzrostu, mierzone liczbą klientów. Mamy już 14,5-procentowy udział w rynku pod względem liczby klientów i 12,5 – jeśli chodzi o przychody – mówi Jorgen Bang-Jensen, prezes P4, operatora sieci Play.
Na koniec roku spółka chce mieć 15 proc. rynku telefonii komórkowej pod względem liczby klientów.
- Jesteśmy na tyle dużym operatorem, że jesteśmy przygotowani do zniwelowania asymetrii stawek międzyoperatorskich MTR z końcem tego roku – mówi Jorgen Bang Jensen.
Spółka nie podaje danych finansowych.
- Mówiliśmy, że w tym roku będziemy się koncentrować na wzroście rentowności. Faktycznie, spodziewamy się znakomitych wyników na koniec roku – mówi prezes P4.
Play ma 1 mln klientów bezprzewodowego internetu. Wzrost w tym zakresie się wypłaszcza, ale spółka mówi, że coraz większą popularnością cieszy się transfer danych w smartfonach, nie wliczany do tego segmentu.
- W tym roku będziemy się koncentrować na pozyskiwaniu klientów biznesowych, usłudze Formuła 4.0 z ryczałtami opłat, sprzedaży smartfonów i obsłudze klienta – mówi Jorgen Bang-Jensen.
Operator sieci Play ma już 600 tys. klientów biznesowych. Smartfony stanowią 70 proc. sprzedaży, to dwa razy więcej niż u konkurentów.
- Po wielu latach dominacji Nokii na naszym rynku, teraz wyraźnie widać, że największą popularnością cieszą się smartfony Samsunga – mówi Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4 do spraw marketingu.