Po farmaceutyki do internetu

  • Marta Bellon
26-08-2015, 22:00

Polacy w e-aptekach wydają jednorazowo spore sumy, ale wciąż częściej kupują w sieci buty czy bilety do kina niż leki.

Polscy konsumenci spędzają w internetowych aptekach średnio 7 minut, a podczas jednej transakcji wydają w nich ok. 138 zł, bo im większa wartość zamówienia, tym tańsza dostawa. Takie informacje przynosi raport firmy Gemius na temat polskiego rynku e-commerce. Średnia cena kupowanego produktu to niecałe 23 zł. Klienci e-aptek najczęściej decydują się na sześć lub siedem produktów podczas jednych zakupów. Ale aż dwie trzecie z nich rezygnuje z zakupów i nie kończy zamówienia. Transakcję finalizuje 31 proc. badanych.

— Klienci często porzucają koszyk i wychodzą z e-sklepu, aby wybrać finalnie inny, np. tańszy lub bardziej zaufany sklep internetowy. Często zdarza się też, że internauci ostatecznie decydują się na dokonanie zakupu w stacjonarnej aptece, ze względu na zbyt wysokie koszty dostawy produktu zamawianego przez internet. Powodem porzucenia koszyka mogą być także problemy z finalizacją zamówienia, związane ze skomplikowanymi do wypełnienia formularzami, błędami technicznymi na stronie www lub zwyczajnie źle zaprojektowanym serwisem z punktu widzenia użyteczności dla klienta końcowego — uważa Katarzyna Karaś z Gemiusa.

Leków czy suplementów nadal brak w czołówce rankingu najczęściej kupowanych w internecie przez Polaków produktów. Z raportu Gemiusa wynika,że wciąż króluje odzież, akcesoria, książki, płyty i filmy, na dalszych miejscach są podróże oraz bilety na koncerty, do kina lub teatru. To produkty, które lądują zazwyczaj w koszyku zarówno klientów polskich, jak i zagranicznych sklepów internetowych. Produkty farmaceutyczne kupują w internetowych aptekach najczęściej osoby w wieku 25-34 lata (23 proc.) i 50+ (21 proc.). © Ⓟ

138 zł Taką średnią kwotę zostawiają w e-aptekach internauci. Za jeden produkt płacą średnio 23 zł, wybierają jednorazowo 6-7 produktów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Po farmaceutyki do internetu