Pociąg do pracy

Agata Hernik
opublikowano: 2006-03-01 00:00

Obsługą górnego sektora pasażerów zajmuje się głównie spółka PKP InterCity. To ona przedstawia także ofertę dla biznesu.

Przedziały menedżerskie są na razie w sześciu pociągach InterCity: Lech (Warszawa – Poznań – Warszawa), Fredro (Warszawa – Wrocław – Warszawa), Chrobry (Warszawa – Szczecin – Warszawa), Krakus (Warszawa – Kraków – Warszawa), Ondraszek (Warszawa – Bielsko-Biała – Warszawa) oraz Odra (Warszawa – Wrocław – Warszawa).

— To nasze najbardziej ekskluzywne przedziały. Zainteresowanie nimi jest tak duże, że planujemy ich wprowadzenie również na innych trasach. Dodajemy je w obecnie remontowanych wagonach — mówi Anna Rosiek z PKP InterCity.

Małe biuro

Przedziały menedżerskie mają miejsca na cztery osoby i stół pośrodku. Są inaczej skonstruowane niż zwykłe przedziały — z myślą o tych, którzy w czasie podróży chcą pracować. Cena biletu zależy od preferencji pasażera i jego upodobania do luksusu. Jeśli chce mieć cały przedział dla siebie, będzie to go kosztować 440 złotych. Jeżeli wykupuje pojedyncze miejsce, zapłaci 200 złotych. W cenie biletu jest posiłek — w zależności od pory dnia śniadanie lub lunch, do wyboru z kilku zestawów, a także prasa — rano trzy dzienniki, po południu dwa tygodniki.

Wynajęcie całego wagonu albo pociągu to już zupełnie inny koszt i procedura. Nie ma gotowej oferty, a cena jest negocjowana.

— Klient prezentuje nam swoje warunki, a my do nich dopasowujemy przejazdy. Cena zależy od usługi. Z doświadczenia wiem, że klienci miewają naprawdę różne pomysły — tłumaczy Anna Rosiek.

Pociąg jest dobrym środkiem lokomocji dla grup. Urządzenie w nim na przykład imprezy firmowej czy objazdowej galerii nie będzie problemem. Można zrealizować sporo nieszablonowych pomysłów związanych z pociągami.

PKP InterCity mają do dyspozycji pasażerów klimatyzowane wagony przedziałowe i bezprzedziałowe. Poza tym umożliwiają dostosowanie wagonów do planowanych imprez, wchodzi w to także malowanie i przebudowa wnętrza. Oferują też do wynajętych pociągów obsługę kateringową.

Elastyczna kolej

Nie trzeba jednak od razu wynajmować pociągu. Można ograniczyć się do wagonu. PKP InterCity na zlecenie dołączają wynajęte wagony do podstawowego składu. Ostatnio zamówiono dwa wagony konferencyjne.

Taki wagon jest przeznaczony dla 20-30 osób. Przestrzeń jest otwarta, ze stołem konferencyjnym, przy którym można debatować w trakcie podróży. Dodatkowo w jednym wagonie jest osobna salka klubowa z minibarem do wypoczynku, a w drugim cichy gabinet do prowadzenia indywidualnych rozmów. Poza tym istnieje możliwość podłączenia sprzętu elektronicznego, potrzebnego w czasie konferencji.